راهبند از کیش

خرید راهبند از کیش

برقراری و حفاظت از امنیت اماکن یکی از بالاترین هدف های بشر بوده و هنوز هم هست و پیشرفت علم در این راستا بسیار موفق بوده است. 

راهبنددر انوع گوناگون گام بزرگی در این هدف گذاشته است و بر طبق این تکنولوژی پیشرفت دارد.

در حالت کلی راهبند ها برای در اختیار داشتن نحوه تردد وسایل نقلیه استفاده می گردد.

قیمت راهبند بر طبق کارکرد و عملکردی است که تعریف می گردد که قیمت راه بند هیدرولیکی نسبت به راه بند الکترومکانیکی هزینه بیش تری را دارد و از نظر برند، کشور سازنده و میزان تردد هم با هم متفاوت هستند.

شما عزیزان برای اطلاع از خرید راهبند از کیش می توانید به سایت بام بین مراجعه کنید و با تماس با کارشناسان فروش از قیمت های آن مطلع گردید.

فروشگاه اینترنتی بام بین با داشتن سابقه طولانی که در زمینه راه بند ها دارد و با داشتن خدمات پس از فروش توانسته مشتریان بسیاری را در این زمینه راضی و خرسند نگهدارد.

شما عزیزان می توانید برای خرید راهبند از کیش به اسانی و با خیال راحت از کیفیت و قیمت محصولات با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و مدل و برند مورد نظر خود را انتخاب کرده و با اطمینان یک خرید راهبند از کیش را انجام دهید. 

خرید راهبند از کیش

خرید راه بند کیش

راه بند یک سیستم حفاظتی محسوب می گردد. راهبند ها تجهیزاتی برای کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه  در اکثر مجتمع های مسکونی ، کارخانه ها و ادارات ، هتل ها و… می باشد. راهبند ها در انواع زیادی از جمله بوم دار ، زنجیری و ستونی بولارد تشکیل شده اند که می شود گفت راهبند اتوماتیک بیشترین استفاده را در پارکنیگ های پر رفت و امد دارد.

انواع راهبند

راهبندها دارای انواع مختلفی هستند که به صورت خلاصه به ان ها اشاره می کنیم:

خودرویی: 

اکثرا برای کنترل کردن ورودی‌های شهرها، شهرک‌ها، مراکز نظامی، تجاری و مسکونی از راهبند خودرویی استفاده می‌شود. این نوع را می‌توان معمولا به سه نوع راه‌ بند بوم دار ، راه‌ بند ستونی و راه‌ بند زنجیری تقسیم‌بندی می کنند.

بوم دار:

این مدل معروف ترین مدل از راهبند ها می باشد و یکی از پر مصرف ترین و پرفروش ترین ها مدل های راهبند به حساب می آید که در مسیر های رفت و امد استفاده می گردد، و همچنین برای جلوگیری کردن از ورود و خروج وسایل نقلیه و افراد غیر قانونی می باشد، به همین دلیل برخورد خودرو با بوم این مدل از راه‌ بند ها، معمولا بوم شکسته می شود و خودرو می‌تواند بگذرد، هر چند که به خودرو هم خسارت های زیادی وارد می‌شود. این نوع راهبند ها به دستگاه‌ های کنترل تردد، تگ خوان و کارتخوان هم وصل می شوند تا عبور و مرور راحت تر بشود.

ستون:

این نوع راه‌ بند به صورتی طراحی شده است که دستگاه راه‌ بند زیر زمین کار شده است و با فعال نمودن و بستن مسیر با قطر خدود سی سانتی متر به سمت بالا مسیر عبور و مرور را می بندد و خودرو دیگر نمی تواند از آن مسیر ها عبور کند. راهبند ستونی برای استفاده در مراکز نظامی و امنیتی کاربرد بسیار بالایی دارد. چون که با برخورد شدید و با سرعت خودرو به راهبند ، خودرو آسیب زیادی می‌ بیند و نمی تواند دیگر حرکت کند.

قیمت این مدل راه‌ بند ها به نسبت دیگر راه‌ بند های معمولی بسیار گران تر است و سیستم اکثر آن‌ ها هیدرولیکی است.

اتوماتیک زنجیری:

عملکرد و استفاده از این نوع راهبند میزان امنیت را نسبت به دیگر مدل هایی که دارای بوم هستند بیشتر می‌ کند و یک زنجیر به طول شش متر از سمت راست و چپ کشیده می شود و تا ارتفاع حدودا شصت سانتی‌ متر محکم، مانع از عبور می گردد، در هر صورت راه بند اتوماتیک یک نقش اساسی در نظارت کردن بر عبور و مرور وسایل نقلیه دارد که می‌ شود با اتصال راهبند به سیستم کنترل تردد یک مکان را صد در صد مکانیزه کرد و نقش نیروی انسانی را بسیار کمتر کند و تکنولوژی جدید را جایگزین خطای انسانی کند.

تشریفاتی:

راهبندهای تشریفاتی دارای کاربرد های مخصوص به خود می‌باشند، این راهبند ها به طور معمول در فروشگاه‌ ها، اکثر موزه‌ ها و … استفاده می شود و بیشتر برای مشخص کردن مسیر های پرتردد می باشد و البته کاربرد دیگر آن هم مشخص کردن برای صف‌ های انتظار می باشد که می‌تواند در این مورد هم مورد استفاده باشد.

آکاردئونی:

دلیل این که راه بند آکاردئونی به این نام مشهور است به خاطر داشتن شباهت زیاد به نوعی از آلات موسیقی می باشد و بسیار پر مصرف و پر کاربرد است، چرا که از خصوصیات مسدود سازی به شکل آکاردئونی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد راه بند

راه بند ها را در مکان های گوناگون استفاده می کنند، از جمله برای:

  • کنترل کردن ترافیک
  • گرفتن عوارض در پارکینگ ها
  • استفاده در اتوبان ها
  • بالا بردن امنیت محیط هایی با اهمیت بالا مانند مراکز اداری و تجاری، مکان های دولتی و نظامی، فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن و … استفاده می گردد.

کارایی راهبند

راه بند ها از نظر مدل و نوع سیستم محرکی که دارند به دو نوع الکترومکانیک و الکتروهیدرولیک تقسیم بندی می‌شوند که در مدل الکترومکانیک میزان تردد درتعداد ساعت کمتری نسبت به نوع الکتروهیدرولیک است.

الکتروهیدرولیک هم بر دو مدل تردد متوسط و تردد نامحدود با استفاده از تکنولوژی مخصوص می باشند که می‌توانند تردد دی در پی و بی‌ وقفه داشته باشند.

  • هیدرولیکی
  • الکترومکانیکی

بنا براین منظور از راهبند ها در مدل های متنوع با کارایی متفاوتی و طراحی و استفاده شده است که دسته بندی می شوند.

خرید راهبند از کیش

راه بند

قبل از خرید راهبند از کیش حتما باید به نکات مهمی دقت کنید تا به مشکل دچار نشوید:

  • نوع نیاز به عملکرد راهبند را تشخیص بدهید
  • اندازه بوم را در نظر بگیرید
  • سرعت حرکت راهبند ها را در نظر داشته باشید
  • میزان ولتاژ منبع تغذیه راه بند اتوماتیک را در نظر بگیرید
  • مقدار و میزان رفت و آمد در فضا (تردد وسیله های نقلیه یا افراد) یا در نظر داشتن میزان رفت و امد راه بند
  • استفاده از کلید خلاص کن دستی و باتری بک آب برای پشتیبانی کردن از راهبند
  • باتری های پشتیبان که در در زمان نبودن برق بسیار موثر است
  • لوپ دتکتور سنسوری می باشد که برای تشخیص دادن تغییر میدان مغناطیسی استفاده می گردد

نکات مهم در خرید راهبند از کیش

امروزه در بازار راهبند های زیادی وجود هستند که به تازگی وارد بازار شده است و ممکن است از بابت فنی و تکنولوژی ساده و بدون کیفیت باشند اما به علت ظاهر زیبایی که دارند بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند تا راهبند هایی که علاوه بر پیشینه طولانی ای که دارند، میزان خدمات پشتیبانی خوبی نیز ارائه می کنند.

به همین علت، در هنگام خرید راهبند از کیش تنها جنبه ظاهری آن را ملاک قرار نباید باشد و از برند هایی شناخته شده خریداری کنید تا با مشکلات زیادی رو به رو نشوید.

همین طور از موارد مهمی در خرید راهبند از کیش، میتوان به لوازم جانبی ای که همراه آن ها هستند، اشاره داشت . به طور مثال میتوان موارد زیر را اشاره داشت:

خرید راهبند از کیش

  • چشمی ایمنی
  • کلید دستی
  • تعداد ریموت

خرید راهبند از کیش

و همین طور برای مکان هایی که نور خوبی ندارند و امکان برخورد خودرو ها به این دستگاه ها وجود خواهد داشت، پیشنهاد می گردد و‌ از راهبند هایی با بوم های LED دار استفاده می شود و یا در غیر این صورت میتوان بر روی بوم آن ها نوار LED نصب کرد.

از موارد دیگر بسیار مهم در هنگام خرید راهبد از کیش می توان به طول درهای ورود و خروج مورد نظر اشاره داشت، به صورتی که برای هر درب با توجه به طول آن باید راهبندی با بوم مناسب انتخاب داشته باشید، به عنوان مثال: برای در هایی با طول خیلی کم راهنبد با بوم خیلی کوتاه و برای درب هایی با طول بسیار بلند راهبندی با بوم بلند تر.

باید توجه داشت که برای درب هایی با طول خیلی زیاد باید از دو راهبند استفاده کرد یکی در سمت چپ محوطه و دیگری در سمت راست محوطه استفاده کرد.

در کنار تمام مدل های مختلف راهبند راهبند هایی هم وجود دارند که بدون بوم می باشد و به جای آن از زنجیر استفاده می گردد.

انواع راهبند اتوماتیک

اگر قصد خرید راهبند از کیش را دارید انواع راهبند های اتوماتیک می توانند نوع خاصی باشند. راهبندهای اتوماتیک شامل مدل های مختلفی هستند: راهبند های ستونی (بولارد)، راهبند های بازویی، راهبند های نیزه ای، راهبند های کشویی و راهنبد های نفررو

خرید راهبند از کیش

خرید راهبند از کیش

قابلیت های راهبند های اتوماتیک پارکینگ:

همواره میتوانید اکثر راه بند ها را به دوربین های پلاک خوان و سیستم کنترل تردد متصل کرد و یا به سیستم RFID مجهز کنید، تا به صورت خودکار از عبور کردن افراد متفرقه و غیر مجاز جلوگیری بشود.

با این کار شما به راحتی میتوانید برای ساعات هایی در طول شبانه روز ایجاد محدودیت کتید و تردد ایجاد کنید و یا با اضافه کردن ریموت کنترل هایی تردد را به خود شخص واگذار بکنید.

همین طور راهبند ها امکان اضافه کردن چشمی برای جلوگیری از تصادفات احتمالی را هم دارند.

پیکر بندی راه بند اتوماتیک

اجزای راه بند شامل قطعات زیر می باشد:

بدنه راه بند:

 شامل تکیه گاه بازو و بخش اصلی راهبند می باشد که کلیه این پیکر بندی در درون آن قرار گرفته است، به همین علت از مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دیدن و آسیب دیدن برخوردارند.

بازو راه بند:

در حالت کلی بازوی راهبند ها از وزن پایینی برخوردار هستند و دارای مقاومت بالایی در برابر تنش هستند.

مرکز کنترل راه بند:

در راهبند های گوناگون دارای مدل های آنالوگ و دیجیتال می باشد و همان بخش پردازنده عملکرد راهبند است.

سیستم محرکه راهبند:

نقش مهم را در کاربرد راهبند دارد و شامل قطعات الکترومکانیک و هیدرولیک می باشد.

راهبند الکترومکانیک و هیدرولیک چه تفاوتی دارند

راه بند الکترومکانیک از موتور الکتریکی تشکیل شده است. ولتاژ تغذیه موتور ان در راهبند های الکترومکانیک تقریبا 24 ولت مستقیم و یا 220 ولت متناوب می باشد. موتور 24 ولت برای محیط هایی که میزان تردد بالایی دارند استفاده میگردد که در آن ها امکان استفاده از باتری هم‌ در مواقع اضطراری برق هم فراهم می باشد.

همین طور موتور 220 ولت به دلیل تولید کردن نیروی بیشتر برای میله هایی سنگین می باشد.

راهبند هیدرولیک دارای سیستم محرک هیدرولیک می باشد که این سیستم، موتور الکتریکی و محل روغن، پمپ روغن و سیلندر های هیدرولیک می باشد.

این نوع راه بند نسبت به مدل الکترومکانیک خرج مکانیکی کمتری هم دارند و به همین دلیل برای مکان های پرتردد استفاده می شوند.

در راهبند های هیدرولیک هم مانند الکترومکانیک می شود موتور های تغذیه را به دو مدل 24 ولت و 220 ولت تقسیم بندی کرد و همچون الکترومکانیک امکان استفاده از باطری هنگام را در قطع برق درموتور 24 ولت فراهم کرده است، جدا بر این در راهبند های با تغذیه 24 ولت میشود از انکودر هایی که برای جلوگیری کردن از برخوردهای راهبند با وسایل نقلیه کاربرد دارند، استفاده می گردد.

خرید راهبند از کیش

راهبند از کیش

موارد مهم قبل از نصب راه بند

از مهمترین موارد تعیین مکان نصب راه بند، توجه به مکان عبور عابر پیاده می باشد و به این معنا که محل نصب راه بند باید به صورتی باشد که عابران پیاده از قسمت پشت آن تردد داشته باشند و از سمت نوک بوم راه بند تردد نداشته باشند، تا امکان برخورد راهبند با عابران به مقدار بسیار کمی برسد.

محل نصب راه بند نباید در محل عبور آب یا باغچه باشد.

همین طور اگر کابل ها از مسیر هایی رو کار عبور کنند از لوله هایی فولادی استفاده شود و اگر از مسیر هایی توکار عبور کنند باید از لوله هایی پلاستیکی که که مختص سیم برق می باشند، همراه با زانویی های مخصوص همین موارد استفاده شود، در حالت کلی کابل کشی توکار پیشنهاد می گردد، اما اگر بنا به شرایطی کابل کشی شما روکار باشد به این نکته توجه باید کنید که مسیر آن به گونه ای نباشد که در مقابل عبور چرخ وسایل نقلیه و یا پای عابر پیاده قرار گرفته شود.

اگر ساختمانی که پشت راهبند قرار گرفته باشد دارای تراس می باشد و باید محل نصب یعنی محل برخورد با قطرهای مربع کف نصب از لبه تراس حداقل در حدود 40 سانتی متر فاصله داشته باشد. همین فاصله در جهت جلوگیری کردن از برخورد کردن بوم با آن در حالت عمود است. به همین دلیل پشت دستگاه هم باید با دیوار یا مانع پشت آن حداقل 30 سانتی متر فاصله بگیرد.

در صورت عبور کابل های هوایی و یا حتی درختان از قسمت بالای راهبند و بوم، باید موانع جدا شود و یا محل نصب عوض بشود تا تیرک هنگام عمود شدن با آن ها برخوردی نداشته باشد.

خرید راهبند از کیش

لطفا ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.