خرید راهبند از یاسوج

خرید راهبند از یاسوج

امروزه در خیابان ها موانعی وجود دارد به نام راهبند که به منظور کنترل ترافیک، کنترل اعتراضات خیابانی، سرقت و.. استفاده می شود. همچنین برای بلند کردن بوم هایی که بر درستگاه سوار شده اند از راهبند استفاده میگردد.به هرنوع شی یا ساختاری که در راه های مختلف به طور موقت یا ثابت رفت و آمد را متوقف کند و یا به مسیر دل خواه هدایت کند راهبند میگویند.

همان‌ طور که گفته شد، امروزه و در حال حاضر، مکان های مختلفی از جمله پارکینگ‌های اختصاصی و عمومی، فروشگاه‌ ها و… نیاز به ایجاد حفاظت و امنیت خواهند داشت، برای تامین کردن میزان امنیت این نوع از اماکن، به‌ صورت معمول از بعضی از وسایل و یا ابزار های حفاظت گونه استفاده می‌شود. از جمله این تجهیزات می‌توان به راهبند خودرویی اشاره ای داشت. در شرایط کنونی استفاده کردن از این سری تجهیزات، رواج زیادی پیدا کرده‌ است. 

در این مقاله سعی داریم که به این نکته توجه کنیم که راهبند چیست و چه مدل هایی دارد و سپس بعضی از مزایا و معایب این محصولات و در اخر ، قیمت راهبند خودرویی و دلایل استفاده از آن را بگوییم.

خرید راهبند از یاسوج

راهبند چیست؟

راهبند در واقع به گونه ای از وسایل گفته می‌شود که با استفاده کردن از آن‌ها، این امکان را به وجود خواهد آورد که ورود و یا خروج انواع گوناگون وسایل نقلیه خودرویی را تحت کنترل و مدیریت داشته باشید.در دنیای امروز، این نوع از وسایل حفاظتی، در نوع های مختلف اتوماتیک، دستی و… طراحی و تولید شده اند و یا می‌توان این نوع از دستگاه ها را از نظر عملکرد به چند گونه مختلف دسته‌بندی کرد.

انواع راهبند و خرید راهبند از یاسوج

راهبندها را می‌توان از نظر نوع کار کردن به چند دسته تقسیم‌بندی شود که عبارت‌اند از: راهبندهای میله‌ای، ستونی، بلاکرو راهبندهای دستی و…در ادامه این مقاله به‌ شرح کوتاهی از هر یک از انواع راهبند می پردازیم. 

راهبند میله‌ای

این نوع از راهبندها از یک میله متحرک تشکیل شده اند و دارای وزن سبک‌ هستند و به وجود آمده‌اند که با کمک گرفتن نوعی سیستم محرک هیدرولیک و یا الکترو مکانیک به درستی کار می‌کنند.این راهبندها در حالت متداول، در ورودی‌های پارکینگ مراکز خرید، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و… قرار میگیرند.این سری از سیستم‌ها تنها به دلیل این که دارای بازدارندگی و یا هشدار دادن به رانندگان وسایل نقلیه خودرویی هستند، طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین از مقاومت زیادی در برابر ضربه برخوردار نیستند.

راهبند ستونی

راهبند های ستونی از یک استوانه فلزی تشکیل شده اند، این نوع تجهیزات دارای سیستم های محرک مکانیکی یا هیدرولیکی می باشند و حرکت آن ها به سمت بالا و یا پایین می باشد. این دسته از راهبندها دارای مقاومت بسیار بالا و مناسبی هستند و‌ در برابر ضربه خواهند داشت و‌ دارای این امکان می باشند که خودروهای سواری در حرکت با سرعت 60 تا 80 کیلومتر را می ایستند و یا جلوی تردد خودروهای سنگین‌وزن با سرعت 50 تا 60 کیلومتر بر ساعت را می گیرند.

بنابراین این وسایل در محل‌هایی استفاده می‌ گردد که ضریب امنیتی بسیار بالایی مورد نیاز باشد.از قبیل: سفارتخانه‌هاو حتی مراکز نظامی مراکز دولتی مهم و… 

راهبند بلاکر یا سطحی

نوع دیگر راهبند، راهبند سطحی یا بلاکر است که تشکیل شده از صفحه ایی بسیار ضخیم وفولادی است، این دسته از وسایل درون خود و در داخل زمین کار گذاشته میشود و قادرند با سیستم محرک هیدرولیک و یا الکترو مکانیک خود، صفحه را به سمت بالا حرکت بدهند و از این روش، در برابر عبور وسایل نقلیه، ایجاد مانع کنند.این راهبند ها دارای ضخامت بالایی هستند و‌ منجر به مقاومت بالای آن ها خواهد شد و همین امر باعث کارایی آن ها در کاربردهای امنیتی مانند مراکز حساس نظامی، سیاسی و… می شود و نوعی راهبند ضد تروریستی به حساب می ایند.

انواع راهبند و خرید راهبند از یاسوج

راهبند دستی

راه‌بندهای دستی را در واقع می شود یکی ازپرمصرف‌ ترین نوع راهبندها به حساب آورد و از سمت دیگر در نوع ساده این محصولات، آن‌ها را تقسیم کرد.چون که این راهبندها از راه های بسیار ساده ای برای هدایت کردن و یا کنترل کردن رفت و آمد اتومبیل‌ها استفاده می‌شود.این تجهیزات سرعت بسیار کمی دارند و به یک گرینه انسانی برای کنترل تردد نیازمند هستند. راهبند دستی در اکثر پارکینگ‌ها به چشم می‌ اید و یا حتی در مراکز نظامی و امنیتی هم مورد استفاده قرار گرفته است.

استفاده از راهبند چه مزایایی دارد؟

مهم‌ترین مزیت استفاده از راهبند، تامین کردن امنیت می باشد، اما در بعضی از این موارد هم می‌تواند به‌ عنوان یک راه برای زیباسازی ساختمان و ورودی آن، مورد استفاده قرار گرفته شود.در حال حاضر این دسته از وسایل، که به‌ طور مخصوص برای ایمنی از ساختمان و یا کنترل رفت و امد اتومبیل‌ها مورد استفاده قرار گرفته می شود، امکان اتصال کردن به دوربین مدار بسته و دوربین های پلاک خوان را نیز هم وجود دارد.این دوربین ها قادرند به‌ صورت کاملا پیوسته به ثبت و ضبط تصاویر و فیلم‌برداری اقدام کند و یا پلاک خودروها را ثبت می کند.

لازم به یاد اوری است امکان کنترل تردد و صدور فرمان باز و بسته شدن راهبند ها از طریق اتصال کردن به سیستم های برد بلند و برد کوتاه Rfid و سیستم های بیومتریک هم وجود دارد. از طرفی در چنین حالتی امکان دریافت گزارش عملکرد تردد کاربران از روش نرم افزار امکان پذیر خواهد شد. همین طور در صورت بروز هر مشکلی با استفاده از راهبند میتوان تصویری واضح از صورت راننده و سرنشینان ثبت کرد، بدین صورت میتوان از روش تصاویر، فیلم ها و پلاک های ثبت شده اقدامات لازم را انجام داد.

استفاده از راهبند چه معایبی دارد؟

با توجه به ویژگی‌هایی که از یک راهبند خودرویی گفتیم و مزایایی که استفاده از آن، دارد، می‌توان گفت استفاده از این سیستم‌های امنیتی و حفاظتی دارای عیب نخواهد بود، چون که این محصولات، در واقع نوعی لایه امنیتی و حفاظتی بسیار مؤثر و کارآمد و بدون عیب می باشند.اما اگر مدل اشتباهی انتخاب کنید، در صورت تطابق نداشتن گیت ها با نیازهای مجموعه امکان دارد عامل ایجاد مشکلاتی بشود.برای کنترل کردن تردد و جلوگیری از هر گونه تجمع جمعیت و نیز نظم بخشی بیش تر از راهبندها استفاده می کنند.

یکی از مواردی که این راهبندها بیشتر استفاده می گردد، در کنترل ترافیک خودروها است، پس بنابراین به این انواع آن ها راهبندهای خودرویی گفته می شود. از مزیت های استفاده از آن ها می توان به اتوماسیون خودروها در ورودی اماکن و نیز کنترل ترافیک اشاره داشت.

قیمت راهبند خودرویی به چه صورت مشخص می‌شود؟

محصولات هر کدام از برندها و شرکت ها ، دارای مشخصات، کیفیت‌ها و… گوناگونی می باشند بنابراین یکی دیگر از مواذپ مؤثر در قیمت انواع راهبند های خودرویی برند و شرکت تولیدکننده این محصولات می باشد.برخی از شرکت‌های سازنده راهبندها ، امکانات و تجهیزات بسیار زیادی را بر روی این تجهیزات قرار داده اند تا که نیاز حفاظت و ضریب اطمینان آن‌ها را بالا تر ببرند.ایجاد و‌ یا عدم ایجاد هر قسمت از این امکانات، نقش بسیار مهمی در تعیین میزان قیمت نهایی راهبند خودرویی دارد.

یکی دیگر از عواملی که در قیمت راهبند خودرویی تاثیر میگذارد قابلیت اتصال به کامپیوتر، زمان باز و بسته شدن راهبند های امنیتی و ماکزیمم زاویه بسته شدن این محصول ها و ماکزیمم طول بوم آن ها و مقدار توان مصرف کنندگی محصول، ولتاژ کاری و… است.

دلایل استفاده از راهبند

استفاده از این سیستم‌های حفاظتی و امنیتی برای در دست گرفتن و یا مدیریت داشتن رفت‌ و آمدها وسائل نقلیه و انواع گوناگون خودروها استفاده خواهد شد.در بسیاری از جاها هم از این تجهیزات برای مدیریت کردن ترافیک استفاده می شود.یکی دیگر از مکان هایی که از این سیستم استفاده میشود، عوارضی پارکینگ های گوناگون و یا اتوبان ها می باشد و در بیشتر مواقع،  از دسته راهبند های خودرویی،  برای بالا بردن امنیت استفاده می شود.

در واقع مکان‌هایی که از بابت ویژگی‌های امنیتی بسیار حساس گونه می باشند از جمله این محیط ها می‌توان به ساختمان‌های اداری و تجاری و یا مکان‌های دولتی و نظامی اشاره ای کرد . از دیگر موارد و دلایل استفاده از این تجهیزات فرودگاه ها و راه اهن ها نیز هستند. در حالت کلی علت اصلی به کار گیری از این وسایل، پیشگیری از ورودکردن و گاهی خروج وسایل نقلیه غیر مجاز به یک مکان می باشد. 

 

کاربرد راهبند یاسوج

راهبندها از سری وسیله هایی می باشند که با مجهز کردن به آن ها، می توان کلیه کارهای مربوط به عبور و مرور وسایل نقلیه را کنترل و ضبط می شود.راهبند اتوماتیک دارای جداکثر میزان کاربرد برای پارکینگ های عمومی شده اند و بهترین راهکار برای اماکن پرتردد هستند، و هم چنین قابلیت اتصال شدن به دستگاه های کنترل تردد را هم می دارند.همان طور که می دانید، راهبند از بابت کار کردن و مدل به چند دسته تقسیم بندی می گردند که مدل بوم دار، پر کاربردترین آن ها هستند و مدلهای بولارد و زنجیری هم به ترتیب در درجات بعدی پرکاربرد ترین ها می باشند.

همیشه از راهبند پارکینگ در جاهایی استفاده می کنند که برای کنترل تردد بالاتر و دقیق تر و ایجاد امنیت آن مکان مورد نظر، نیاز به نیروی غیر از انسان داشته باشیم، راهبند نقش بسیار اساسی در حفظ کردن جان افراد پیاده هم دارد، برای نمونه زمانی که ترمز اتومبیل کار نکند، که ممکن است، راهبند به مانند سدی از تردد آن اتومبیل باشد.

یک مسئله مهم دیگر در مورد راهبند شرکت سازنده آن میباشد که همواره بکوشید که برای حمایت کردن تولیدات داخلی و تولیدات ملی کشور خودمان ایران از خرید بکنید، چون ان ها از بابت کیفیت و کارایی بین راهبندهای ایرانی و راهبندهای خارجی تفاوت زیادی ندارند و‌ حتی بعضی از نمونه های ایرانی کارکرد بهتر هم هستند.شما میتوانید برای مشاهده کردن و مقایسه انواع نمونه های راهبند به سایت ما مراجعه کنید.

برای خرید و نصب راهبند ها با شماره های ما تماس بگیرید و کارشناسان ما اماده ارائه خدمات به شما عزیزان در تمام ساعات می باشند تا شما با داشتن اگاهی در مورد محصولات و‌ نحوه کارکردشان بتوانید بهترین خرید را با بالاترین عملکرد را بگیرید.کارشناسان بام بین با داشتن مهارت کافی در این امر در خدمت شما عزیزان می باشند.

نصب راهبند یاسوج

از راهبند برای بالا بردن میزان امنیت استفاده می کنند و از بهترین گزینه ها است

با توجه به نیاز محوطه مورد نظر، می توان از مدلهای هیدرولیک و الکترو مکانیک و پر رفت و امد و کم رفت و‌ امد استفاده کرد.قیمت راهبند ها هم بر حسب نوع کار کردنشان ان ها و میزان کارکرد ان ها هستدر راهبندها قیمت نوع های هیدرولیکی ان نسبت به مدل های الکترومکانیک کمی بیشتر خواهد بود.همین طور میزان تردد نا محدود داشتن هم بر قیمت انواع راهبند های پارکینگ تاثیر دارد.نکته قابل توجه و کاربردی دیگر، برند و نام راهبند و کشور سازنده ان نیز است، کاملا مشخص است که راهبندهای برند های ایتالیایی و المانی قیمت بیش تری دارند.

در واقع، راهبندها به طور جمعی به دسته های زیر تقسیم بندی شده اند: 

  • مدل اهرمی مکانیکی ان ها که با توجه به برند و مارک راهبند ها از 100 بار شروع تا 600 بار در طول روز است.
  • مدل اهرمی هیدرولیکی ان ها که برای تعداد های بالا تردد و بسیار زیاد و تردد نامحدود است.
  • مدل ستونی ان ها که برای مکان هایی هستند که دارای امنیت فوق بالایی هستند و از لحاظ امنیتی فوق امنیتی هستند.
  • مدل دفنی ان ها که برای مکان هایی که دارای فوق امنیت بالا می باشند و مکان مورد نظر فوق خاص امنیتی است.
  • مدل پارکینگ بند ان ها دارای قفل پارک برای خودروها است.
  • مدل زنجیری ان ها که برای تردد های بسیار بالا است و برای مکانهای خاص طراحی شده است.

جمع‌بندی خرید راهبند از یاسوج

همانطور که در این مقاله دیدین ما به نکات زیادی در زمینه راهبند اشاره کردیم و همانطور که گفتیم، راهبند های خودرویی هم از جمله ابزار های حفاظتی و امنیتی محصوب میشود که برای حفاظت کردن از یک ساختمان، کنترل ترافیک و… مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها دارای انواع مختلفی هستند، مانند راهبند میله ایی، بلاکر، ستونی و حتی دستی و…

استفاده از این وسایل ، دارای مزایای بسیار زیادی برای مصرف‌کنندگان می باشد. به‌ خصوص در انواع به روز این محصول ها که قادرند به ثبت کردن و ضبط کردن تصاویر و یا فیلم‌برداری نیز اقدام کرد. قیمت راهبند خودرویی با توجه به چند گزینه در نظر گرفته شده و محاسبه می‌ گردد.از جمله این موارد می‌توان به تکنولوژی پیشرفته به‌ کار رفته در ساختن این تجهیزات و نوع راهبند خودرویی، امکانات تعبیه شده و‌ موجود در آن، دارای قابلیت اتصال کردن و یا عدم اتصال کردن به کامپیوتر، دمای کاری و… اشاره داشت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.