خرید راهبند از مازندران

خرید راهبند از مازندران

راهبند از جمله موانعی میباشند که در اکثر خیابان‌ها برای کنترل کردن ترافیک، کنترل سرقت و شهری به کار می آیند.از راهبند ها برای سد معبر کردن‌ درهای ورودی کارخانه ها، سازمان های اداری، ورودی مراکز خرید، هتل ها و بیمارستان ها و غیره استفاده میکنند.اگر دقت کرده باشید، راهبندهایی با بازوی بلند در ورودی پارکینگ‌ها، بیمارستان‌ها و ساختمان‌هایی که پر تردد هستند، میگذارند که برای کنترل رفت و امد خودروها می‌باشد.

در پارکینگ سازمان های خصوصی، اکثرا راهبندها متصل به سیستم‌های هوشمند و‌پیشرفته مدیریتی پارکینگ هستند، که به همین دلیل، بدون احتیاج به نیروهای هستند، به گونه ای که راهبند باز و بسته می‌شود و رفت و امد انجام میشود و در زمانی که احتیاج به کنترل و مدیریت تردد خودروها نباشد، از راهبندهای بدون اتصال به سیستم مدیریت استفاده می کنند. 

خرید راهبند از مازندران

تاریخچه راهبند

از گذشته تا به امروز، به هر تجهیزاتی و یا وسیله ای که باعث مسدود شدن مسیرهای تردد شوند راهبند میگویند.بستن راههای تردد و کنترل کردن و هدایت کردن ترافیک، از وظایف راهبندهاست.از راهبندها برای نخستین بار، در ایالات متحده امریکا در حدود 40 سال قبل استفاده میکردند.

از راهبندهای نخستین، برای حفاظت و جلوگیری از تردد افراد به مناطق مختلف استفاده می‌کردند. البته میشود گفت که استفاده‌ از راهبندها به صورتی که امروزه رایج است از 40 سال پیش اغاز شده و در گذشته و قبل تر از ان هم وسیله‌هایی با کارکرد مشابه راهبند وجود داشته است.در زمان های گذشته از راهبندهایی که ساختار بسیار ساده ای داشتند در ورودی کاخ ها و اماکن بسیار مهم استفاده میکردند.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، اندازه و شکل کارایی راهبندها تغییر کرد و به شکلی که امروزه متداول است تبدیل شد.از قدیمی ترین راهبند هایی که در گذشته بسیار از ان استفاده میشد، راهبندهای اهرمی است، در گذشته راهبند هایی که در مسیر خیابان ها و ریل های قطار بودند، به صورت کاملا ساده و دستی بوده و با پیشرفت زمان و تکنولوژی به راهبندهای اتوماتیک و برقی تبدیل شدند.

انواع راهبند خودرو

  • راهبند های سطحی
  • راهبندهای میله‌ای
  • راهبند های ستونی
  • راهبند های کف خواب
  • راهبند های کف خواب سر نیزه‌ای

گیت های تردد، نوعی دیگر از راهبندها میباشد که برای کنترل ورود و خروج افراد قرار گرفته میشود. گیت‌های کنترل تردد در اماکنی مانند ایستگاههای مترو، فرودگاه، ورودی هتل‌ها و … گذاشته میشود. گیت‌های کنترل تردد، برای کنترل ورود و خروج و تردد افراد هستند.

انواع راهبند کنترل تردد افراد

  • راهبند های نفررو شیشه‌ای
  • راهبندهای نفررو میله‌ای
  • راهبندهای نفررو پروانه‌ای
  • راهبند های نفررو میله‌ای تمام قد

ساختار راهبند ها

تمام راهبندها از بدنه، مرکز تعادل، بازوها، فنرهای تعادل و سیستم حرکت دهنده تشکیل شده اند.

بدنه راهبند:

یک جعبه استوانه ای شکل میباشد که تمام تجهیزات در درون آن قرار گرفته است.

مرکز کنترل راهبند:

برای کنترل کردن حرکت راهبند میباشد و اکثرا در اتاق های نگهبانی قرار میگیرد.

بازو راهبند:

همان مانع اصلی میباشد که برای مسدود کردن مسیر خودرو یا افراد مورد استفاده قرار میگیرد.

فنر تعادل راهبند :

فنر ها در راهبند های الکترومکانیکی تعبیه شده اند و برای کمک به موتور برای بالا بردن بازو مورد استفاده میگیرند.

سیستم محرک راهبند:

سیستم محرک راهبند ها همراه یک پمپ میباشد و یا یک موتور که به همراه گیربکس می باشد .

خرید راهبند از مازندران

راهبند هیدرولیکی

از این نوع راهبند که بسیار هم مورد استفاده است در اماکنی استفاده میشود که تعداد ترددشان بالا است. چون که سرعت بالاتری نسبت به راهبند های الکترومکانیکی دارند، و همینطور استهلاک مکانیکی کمتری هم دارند، در راهبند های هیدرولیکی، روغن هیدرولیک نیز مورد استفاده قرار میگیرد.راهبندهای هیدرولیکی از یک الکتروموتور و یک پمپ روغن که برای رساندن روغن به داخل اتصالات راهبند است تشکیل شده است و هم چنین مخزن راهبند، مسیر های از قبل مشخص شده برای حرکت تشکیل شده است.

یکی از قطعات مهم دیگری که در ساخت راهبند هیدرولیکی استفاده میشود، جک هیدرولیک میباشد و در صورت تولید این جک ها با الیاژ و مواد با کیفیت، طول عمر ان ها بالا میرود. استفاده از هیدرولیک باعث میشود حرکت آرام باشد و بدون هرگونه لغزش و ضربه باشد در حین باز و بسته شدن راهبند.و همین طور امکان تنظیم شدن دقیق سرعت و تغییر دادن جهت با سرعت زیاد هم وجود خواهد داشت.از این نوع راهبند در اماکنی که تعداد تردد بالا دارند، استفاده میشود .

راهبند الکترو مکانیکی

بطور کلی در سیستم راهبند الکترومکانیکی، هنگامی که با قطعی برق مواجه میشود، با باتری کار میکند، و چون قیمت مناسب تری دارد و استفاده از ان به سادگی است، بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و همین طور بیشتر هم مورد استقبال قرار گرفته است.برای محیط هایی که تردد کمتری دارند، از این نوع راهبند استفاده میشود.همان طور که میدانید تمام راهبند ها دارای سیستم تشخیص مانع هستند و به گونه ای که هنگامی که راهبند بازشده است، تا خودرو از ان عبور کند،،راهبند با سنسور های تشخیص مانعی که زیر بازوی راهبند دارد، عبور خودرو را تشخیص میدهد و‌ تا رد نشدن کامل خودرو از زیر ان، راهبند به حالت اولش بر نمیگردد.

راهبند های سطحی

راهبند های سطحی، راهبند هایی هستند یک طرف آن دارای تیغه های فلزی هست که به شکل نیزه وجود دارد که به منظور یکطرفه ساختن و همچنین مسدود کردن یکطرفه خیابان از آن ها استفاده میگردد.طرز کار این راهبند ها به شیوه ای است که هنگامی که این نوع راهبند در مسیری قرا میگیرد، فقط از یک سمت امکان تردد خودرو از این نوع راهبند وجود خواهد داشت و از سوی دیگر باعث پنچر شدن لاستیک های خودرو هایی میشود که قصد دارند از مسیر عبور کنند.

راهبند های میله ای

یکی از انواع پرکاربرد راهبند ها، راهبند میله ای میباشد که این مدل راهبند دارای مکانیزم های مختلفی هستند همچون: مکانیزم خم شونده و مکانیزم تلسکوپی، راهبند های میله ای که با مکانیزم خم شونده هستند: از این نوع راهبند، در اماکنی استفاده میشود که دارای محدودیت ارتفاع هستند و امکان باز شدن راهبند در حالت عمودی وجود نداشته باشد. راهبند های خم شونده در دو مدل 90 درجه و 180 درجه تولید شده اند و برای محیط های سقف دار بسیار مناسب میباشد. 

بالابر چند منظوره

راهبند های ستونی

راهبند های ستونی به شکل استوانه هایی بزرگ هستن و در زمانی که راهبند باز باشد، کاملا در زیر زمین قرار میگیرد، قابل ذکر است که این نوع راهبند ها با سیستم های هیدرولیکی نیز میتوانند به صورت عمودی بالا و پایین شوند.کاربرد استفاده از این نوع راهبند ها در مکان هایی است که قصد مسدود کردن مسیر ها برای خودرو ها مهم است، به علت فاصله داشتن بین استوانه ها در این نوع راهبند، برای مسدود سازی تردد موتور سیکلت و دوچرخه مناسب نیست.

در راهبند هایی که دارای جک دستی هستند، برای استفاده از راهبند در زمان قطع برق مشکلی ندارند و همین طور دارای ریموت کنترل هستند که برای استفاده از راه دور میباشد.جنس این راهبند ها از فولاد با روکش استیل است.

راهبند های کف خواب

راهبند کف خواب از تیغه ایی ضخیم و فلزی تشکیل شده است، که این راهبند در درون زمین گذاشته میشود و در زمان مسدودسازی مسیر با سیستم های هیدرولیکی و الکترومکانیکی بالا می آید و مسیر را مسدود میکند.این راهبند ها دارای قدرت بالایی هستند و برای اماکنی که دارای امنیت خیلی بالایی هستند، مناسب میباشد.راهبند های کف خواب به گونه ای طراحی شده اند که پس از خارج شدن از زمین میتوانند تا ارتفاع 50 تا 90 سانتی متر بالا بیایند و این راهبند ها هم امکان اتصال به سیستم های پلاک خوان  و اکسس کنترل دارند و قادرند به صورت اتوماتیک بعد شناسایی خودرو مجوز دار، مسیر را ازاد میکنند.

بدلیل اینکه در این راهبندها از موتورهای هیدرولیکی استفاده میشود، باز شدن این راهبندها نهایتا 6ثانیه و بسته شدنش هم 5ثانیه بیشتر طول نمیکشه.استفاده از این راهبند ها در تمام شرایط آب و هوایی و حتی یخبندان نیز امکان پذیر است. 

مقایسه‌ی انواع راهبندهای کنترل خودرو

از ان جا که راهبندهای ستونی، تنها میتوانند مانع ورودی برای خودروها ایجاد کنند، امنیت تردد و‌ کنترل ورود و خروج ایده الی را ایجاد نمی‌کنند.راهبندهای کف خواب به دلیل مسدود کردن مسیر خودرو و اسیب زدن به خودرو در صورت تحطی، امنیت بیشتری دارند.راهبندهای میله‌ای نسبت به تمام انواع راهبندها دارای کاربرد بالایی هستند و دارای قابلیت اتصال هستند و‌ موجب بهینه ساختن کاررایی این مدل راهبندها شده است.بنابراین راهبندهای میله‌ای گزینه مناسبی برای کنترل کردن تردد خودرو است.

راهبند های نفر رو

همان طور که نامش پیداست، از راهبند های نفر رو برای کنترل تردد افراد در اکثر ورزشگاه ها و گیت های و … استفاده میشود.راهبند های نفر رو به چهار دسته تقسیم بندی میشوند:

راهبندهای نفر رو شیشه ای:   

راهبند های نفر رو شیشه ای دارای نوع شیشه ای بلند و نوع شیشه ای کوتاه هستند. راهبند های شیشه ای بلند برای کنترل ورود و خروج از امنیت زیادی برخوردار هستند و برای اماکن مهمی همچون بانک ها و سازمان های مرکزی و ایستگاه های مترو استفاده میشوند. این راهبند ها هم قابلیت اتصال به سیستم های اکسس کنترل را دارند.

راهبند های نفر رو پروانه ای:

راهبند نفر رو پروانه ای از یک بدنه اصلی تشکیل شده و مدل شیشه ان به شکل پروانه ای است، از این راهبند ها در ایستگاه های مترو، نمایشگاه ها، ورزشگاه ها و … استفاده میکنند و قابلیت اتصال به سیستم های اکسس کنترل را نیز دارند.راهبند های نفر رو میله ای:

راهبند های نفر رو میله ای دارای 3 میله میباشند که هر سه به دور یک نقطه میچرخند و‌ با هر بار حرکت، تنها برای یک نفر مسیر عبور باز میشود.

راهبندهای نفر رو میله ای تمام قد :

از این راهبند ها در حالتی استفاده میشود که تعدادی از آن ها کنار هم باشند و‌ آخرین راهبند از هر جهت با دیوار و مانع کناری خود فاصله نداشته باشد.از این راهبند در اماکنی که تردد افراد بسیار مهم است استفاده میشود.از این مدل راهبندهای تمام قد در ورزشگاه ها، اماکن نظامی و فرودگاه ها و …استفاده میشود. جنس بدنه تمام استیل دارد و دارای مسیر های عبوری جداگانه برای تردد می باشد.این مدل گیت های تمام قد هم نقطه اتصال به دستگاه های اکسس کنترل را دارند و در جهت دادن اجازه ورود و باز کردن مسیر می باشد.

این گیت ها به صورت نفر رو کار میکنند، وبه گونه ای که پس از صادر شدن اجازه ورود یک نفر از گیت و رد شدن انها، دوباره مسیر بسته می شود. 

ویژگی های راهبند ها

راهبند ها از انجا که کشور سازنده متفاوتی دارند و هر کدام دارای خصوصیات خاصی هستند، دارای اپشن های خاصی هستند از جمله:

  • مجهز به زنگ هشدار میباشند
  • امکان تردد بیشمار هستند.
  • دارای کمترین زمان حرکت ممکن هستند.
  • دارای ریموت و کنترلر های هوشمند هستند.
  • دارای سیستم هوشمند میباشند که در مواقع قطع برق کاررایی خود را حفظ میکنند.
  • قابلیت استفاده در تمام شرایط آب و هوایی هستند.
  • تنظیم نیرو در هنگام باز و بسته شدن راهبند دارند.
  • دارای LED هایی هستند که روی بوم راهبند ها قرار گرفته و در جهت دید در شب استفاده میشوند.
  • قابلیت اتصال به کامپیوتر دارند و سیستم های کنترل دارند.
  • دارای سیستم ضد مانع هستند.

قیمت خرید راهبند از مازندران

تمام راهبند الکترومکانیکی دارای یک سیستم فشار فنری هستند که باعث سریع شدن و راحت تر باز شدن راهبند ها میباشد.میزان سرعت باز و بسته شدن بوم راهبند، تاثیر بسزایی برای کنترل کردن مکان‌های پرتردد و شلوغ دارد و همین طور نداشتن هیچ محدودیتی در تعداد رفت و امدها و مدت زمان انتظار هم برروی قیمت راهبندها تاثیر دارد.از موارد مهم دیگری که بر قیمت راهبند تاثیر گذار است، استاندارد IP راهبند است. هرچه راهبند از استاندارد IP بالاتری برخوردار باشد، راهبند قیمت بیشتری خواهد داشت.در واقع استاندارد IP همان میزان درجه حفاظت راهبند را در برابر مایعات و جامدات میباشد.

این راهبند به خاطر نصب در ورودی پارکینگ‌ها و قرار گرفتن در محیط های باز و در هر شرایط اب و هوایی، باید مقاومت خوبی داشته باشد و باید به گونه ای باشد که سنسورهای ان اسیبی نبینند و همین هم بر روی قیمت راهبندها تاثیر گذار است.راهبندها بخشی گ از سیستم‌های کنترل تردد هستند که با الکتریسیته کار می‌کنند و اگر زمانی برق قطع بشود، باز و بسته شدن نمیشوند و فقط در راهبندهایی که امکان کنترل دستی در زمان قطعی برق را دارند کار میکنند.

راهبندهایی که قابل نصب بر روی سیستم‌های RFID هستند، به نسبت سایر راهبندها دارای ویژگی‌های قابل توجهی هستند. دارای قابلیت‌ کنترل از راه دور با ریموت میباشند و دارای پشتیبانی از فتوسل هستند و دارای قابلیت متصل شدن به سیستم‌های تحت شبکه را دارند و از موارد مهم و اساسی و تاثیرگذار بر روی قیمت‌ راهبندها است.

بعضی از انواع راهبندها دارای سنسورهای حسگر مانع هستند و این راهبندها قابل تنظیم برای ایجاد حساسیت نسبت به اجسام می‌باشند.داشتن ترمز هم از عواملی است که بر روی قیمت راهبندها تاثیر میگذارد و باعث میشود که تا راهبند با سرعت بالا حرکت نکند و توقف نکند و به بوم راهبند آسیب وارد نخواهد شد، درنتیجه وجود ترمز در ابتدا و انتهای راهبند باعث بالا رفتن عمر راهبند ها و کیفیت کاررایی آن ها می‌شود.حرکت کردن بدون صدا و در ارامش بوم راهبند هم از مزیت‌های دیگر ان ها میباشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.