خرید راهبند از همدان

خرید راهبند از همدان

برای بالا بردن امنیت مکان هایی که دارای اهمیت بالا هستند، مانند ساختمان های اداری و تجاری، و مکان های دولتی و نظامی که امنیت برای ان ها بسیار حائز اهمیت است، استفاده میشود.راهبندرا یک سیستم حفاظتی میدانند، راهبند ابزاری است برای کنترل کردن تردد وسایل نقلیه، که در مجتمع های مسکونی ، کارخانه جات ، ادارات ، هتل ها و… از ان استفاده میشود.راهبند ها انواع زیادی دارند، راهبند بوم دار ، راهبند زنجیری و راهبند ستونی بولارد از انواع ان هستند، که در واقع از راهبند اتوماتیک بیشترین استفاده را در پارکنیگ های پرتردد میکنند.

راه بند ها دارای دو نوع راهبند الکترومکانیک و راهبند الکتروهیدرولیک می باشند که راهبند الکترومکانیک میزان تردد کمی را پشتیبانی میکند.برای مکان هایی با تردد بالا از راهبندهای الکتروهیدرولیکی استفاده میکنند.خود راهبندهای الکتروهیدرولیک هم بر دو دسته نوع تردد متوسط و نوع تردد نامحدود دسته بندی میشوند.راهبندهای الکترو‌هیدرولیکی با بهره گیری از فناوری‌ های ویژه ای میباشند که تردد مداوم و ایجاد می کنند.

خرید راهبند از همدان و راهبند بازرسی

همیشه زمانی که به هر مکانی که از اهمیت بالای امنیت برخوردار بوده است، مراجعه کرده ایم، با گیت های ایست بازرسی مواجه شده ایم، جلوگیری از تردد افراد یا خودروهای غیر مجاز به داخل یک شرکت و یا یک ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد.از تجهیزاتی که امروزه به وفور مشاهده میکنیم، و به منظور جلوگیری و کنترل تردد در بخش های گوناگون استفاده میشود، راهبند است.با استفاده از راهبندها، خودروها یا اشخاص، بدون هماهنگی قبلی و بدون داشتن مجوز، نمیتوانند وارد حریم خصوصی شرکت ها و سازمان ها بشوند.

راهبندهای بازرسی در پلیس راه ها هم بسیار استفاده میشوند و بعد از بازرسی خودروها اجازه تردد به ان ها داده میشود و در زمان هایی که مشکلات امنیتی وجود داشته باشد بطور کلی راه را مسدود میکند.

راهبند دفنی

راه بند دفنی یا Road Blocker  راهبندی است که دارای قطعاتی شامل یک صفحه فولادی ضخیم میباشد و در داخل زمین کاشته میشود.راهبند دفنی دارای مقاومت زیادی در مقابل ضربه های جدی است و به همین خاطر، برای جلوگیری از عملیات های تروریستی و خطرناک در ورودی مناطق حساس سیاسی و نظامی نصب میشود، کاربرد این موانع فقط امنیتی نمیباشد و در ورودی شرکت‌ها و پارکینگ ها هم میشود ان ها را نصب کرد.

راهبند ستونی

راه بند ستونی یا بولارد، استوانه های فلزی هستند که داخل زمین کاشته میشوند، در شرایط استاندارد، استوانه ها در بیرون زمین هستند و در زمان عبور کردن خودرو، این ستون ها، توسط یک سیستم محرک به سمت پائین حرکت میکنند و راه را باز میکنند.برای مسدود کردن مسیر، ستونها دوباره به سمت بالا میروند و از عبور خودروها ممانعت میکنند.راهبند های ستونی مقاومت بسیار بالایی در مقابل ضربه دارند.

راهبندهای ستونی در دو شکل معمولی و تقویت شده میباشند، نوع معمولی به راحتی می توانند جلوی خودرو های سواری را بگیرد، اما ستون های تقویت شده، که برای عملیات ضد تروریستی ساخته شده است، حتی می تواند خودروهای سنگین را هم متوقف کند.

راهبندهای پلاستیکی

راهبندهای پلاستیکی، برای مسدود کردن مسیر رفت و‌امد خودرو ها و یا عابرین پیاده در پارکینگ ها و …میباشد.راهبندهای پلاستیکی بنا بر مکان مورد نظر و کاررایی ان ها اشکال مختلفی دارند.در بعضی از اماکن میخواهند از راهبندهای موقت استفاده کنند و در این شرایط باید از راهبندهای قابل حمل یا پرتابل استفاده کرد.با توجه به نکات گفته شده، به این نتیجه میرسیم که یکی از مهمترین خصوصیات راه بند های پلاستیکی، قابل حمل بودن و‌سبک بودن آن ها است .

این راه بند ها به سادگی و‌زمان کوتاهی باز و‌بسته خواهند شد و دارای نقطه اتصال به چرخ نیز هستند.در فضای آزاد هم‌ عوامل جوی روی ان ها تاثیری نمیگذارد. و همین طور عمر طولانی تری نسبت به نمونه های دیگذ فلزی دارند.با توجه به وزن سبکی که دارند، به محل نصب شده، صدمه ای نمیزنند.

راهبند دستی

راه‌بندهای دستی، یکی از پراستفاده ترین نوع راهبندها به حساب می اید و از ساده ترین نوع راهبندها میباشد و بسیار ارزان قیمت میباشد. این راهبندها از روش‌های بسیار ساده برای باز و بسته شدن و یا کنترل تردد خودرو ها استفاده می‌کنند و از نوع بسیار قدیمی راهبندها هستند.این نوع راهبندها سرعت بسیار کمی دارند و به یک عامل انسانی برای کنترل تردد نیاز دارند، که بر ر‌وی ان ها نظارت داشته باشد، راهبند دستی، بیشتر، در پارکینگ‌ها مورد استفاده قرار میگیرد و گاهی در مراکز نظامی و حتی امنیتی نیز از ان استفاده میشود.

راهبند زیر سقفی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، ساختمان‌ها به دلایل مختلفی از قبیل امنیت محیط و اسان شدن رفت‌ و امد، از درهای برقی استفاده میکنند و‌دارای قابلیت کنترل از راه دور میباشند.یکی از درب‌هایی که از جدیدترین‌ها میباشد، درب سکشنال میباشد، در کشور ما به این مدلها، زیر سقفی نیز میگویند.و هم چنین‌ به موتوری که برای باز و بسته شدن این مدل، استفاده میشود، موتور زیر سقفی میگویند.

راهبند تاشونده

راهبندهای اتوماتیک تاشونده، در بوم یا بازو خود، از دو بخش تشکیل شده است.راهبند ساده، دارای یک بازوی یک تکه است اما راهبند مفصلی بازوی دو تکه دارد.راهبندهای معمولی و یک‌ تکه، در هنگام باز و بسته شدن مسیر عبوری خودروها، این گونه عمل میکنند که که بازو راهبند و‌ یا بوم ان، که به شکل موازی با سطح افق میباشد، به کمک یک موتورالکترومکانیک یا هیدرولیک به سمت بالا حرکت میکند.این حرکت ان چنان‌است که زوایای ان با افق بیشتر میشود و به 90 درجه میرسد و‌ حتی بسته به نوع و اندازه محل عبور در زاویه‌ای کمتر از 90 درجه هم ممکن است متوقف بشود، و خودرو میتواند به راحتی از زیر آن‌ عبور کند.

راهبند های تاشو، به این شکل عمل می‌کنند با اختلاف این که با بلندشدن قسمتی از بوم، که نزدیک تر به پایه است، در جهت مخالف اقدام‌ به حرکت می‌کند و به طرف زمین خم می‌شود، تا زمانی که به موارات سطح زمین قرار بگیرد. هر زمانی که بوم بالا رود، خودروها میتوانند به راحتی از زیر آن حرکت کنند، و بعد از آن هم بوم سرجای خود قرار میگیرد و دو قسمت بازو ها در راهبند پارکینگی در کنار یکدیگر قرار میگیرند.

راهبند میله ای

از پرکاربردترین راهبند ها، راهبند میله ای است و دارای تنوع بالایی است، و میتواند به تجهیزات زیادی متصل شود و‌ میتواند عملیات حفاظت امنیت و کنترل تردد را به راحتی انجام دهد.سیستم محرک در این نوع راهبند، بازویی متنوع است.

راهبند بازویی

این نوع راهبند، به شکلی ساخته و طراحی شده اند که با انواع دستگاه های شناسایی شامل کارت خوان و دوربین های دارای پلاک خوان و ریموت کنترل ها و دیگر سیستم های کنترل رفت و امد استاندارد همخوانی دارد.بخش ستونی راهبندهای بازویی بر روی زمین احداث میشود، میله راهبند و اهرم راهبند کاملا متحرک میباشد و‌ به صورت افقی و عمودی در حال حرکت میباشد، طول این میله متغیر است و‌ از طول 2 متر تا 7 متر قابل تغییر است.

میله های ان از جنس آلومینیوم و فولاد ضد زنگ میباشد و‌ امکان‌استفاده از جنس استیل هم وجود دارد، و چون ضخامت زیادی دارد، در برابر همه نوع شرایط آب و هوایی قابل نصب است.مدت زمان عملکرد ان بسیار پایین است و قابلیت دریافت تاییدیه و مجوز عبور و مرور را دارد.میزان زاویه باز و بسته شدن راهبند بازویی 90 درجه می باشد. نوع اتوماتیک این راهبند دارای موتور میباشد.

راهبند تشریفاتی

راهبند تشریفاتی همان طور که از نامش پیداست، برای تشریفات خاص از ان استفاده میکنند و‌ از این راهبند ها در فروشگاه های خاص و موزه ها و مواردی از این قبیل استفاده میکنند و کاربرد اصلی ان ها برای مشخص کردن مسیرهای پر تردد میباشد، البته میشود برای مقاصد دیگری همچون مشخص کردن صف های انتظار هم از ان استفاده کرد.ممکن است بارها به هتل ها و نمایشگاه ها مراجعه کرده باشید و در هنگام ورود چشمتان به راهبندهای زیبا و تشریفاتی افتاده باشد و متوجه شده باشید که استفاده از ان نه جنبه محافظتی دارد و نه جنبه امنیتی، تنها برای ایجاد نظم و زیبا سازی میباشد.

خرید راهبند

در مورد خرید راهبند، باید توجه داشت که نیاز مکان مورد نظر از استفاده از راهبند به چه منظور است، و خرید این محصول، زیاد پیچیده نیست، فقط باید کاررایی ان را سنجید، چون هر کدام از آنها دارای کاررایی خاص و کاربردهای متفاوت هستند، از انجا که مثلا نمیشود از راهبند تشریفاتی برای راهبند مکانی نظامی که دارای موارد امنیتی است استفاده کرد.برای خرید بهتر و گرفتن مشاوره قبل از انجام خرید انواع راهبند به سایت ما سر بزنید و از راهنمایی مشاوران ما بهره مند شوید.

هر محصولی از هر شرکت و برندی، دارای انواع مشخصات، انواع کیفیت‌ها و… میباشد، بنابراین یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت راهبند خودرویی نوع برند و شرکت تولیدکننده ان محصول میباشد.به طور کلی بعضی از شرکت‌های تولید کننده راهبند، امکانات و خدمات پس از فروش بسیار زیادی را بر روی این راهبندهای امنیتی میگذارند، تا از حفاظت و ضریب اطمینان بیش تری برخوردار شوند.بودن این امکانات و عدم این امکانات، نقش بسیار مهمی در قیمت نهایی راهبند خودرویی میگذارد.

همچنین قابل اتصال بودن به کامپیوتر و میزان زمان باز و بسته شدن راهبند، بیش ترین زاویه ای که محصول باز میشود و بیش ترین طول بوم راهبند، میزان توان مصرفی راهبند، ودر نهایت ولتاژ کاری و… از مواردی هستند که در زمان محاسبه میزان قیمت راهبند خودرویی تاثیر بسزایی دارند.

مزایای خرید راهبند

مزایایی که یک راهبند خودرویی دارد، بسیار زیاد است و همین امر باعث وفور استفاده از این تجهیزات شده است، و با توجه به مواردی که گفته شد خرید راهبند و استفاده از راهبند دارای هیچ معایبی نمیباشد.استفاده از راهبندها، باعث ایجاد یک بخش امنیتی و حفاظتی میشود و بسیار مؤثر بوده و بدون عیب میباشد، اما اگر در انتخاب مدل اشتباهی رخ دهد، این عدم تطابق باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.برای کنترل تردد و جلوگیری از ازدحام جمعیت و ایجاد نظم بیشتر، از راهبندها استفاده می کنند، از مواردی که راهبند در ان بسیار استفاده میشود، کنترل ترافیک میباشد و برای این منظور از راهبندهای خودرویی استفاده میشود.

در شرایط کنونی، از این راهبندها، برای ایجاد مدیریت کنترل وسایل نقلیه استفاده میکنند. در برخی از موارد با گرفتن عوارض در ورودی پارکینک ها و در پشت این سد های دفاعی، باعث درامد زایی هم میشوند.به‌ ویژه در مکان‌هایی که از نظر ویژگی‌های امنیتی بسیار حساس هستند. از جمله این مراکز می‌توان به ساختمان‌های اداری و تجاری و یا مکان‌های دولتی و نظامی اشاره کرد. فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و… از دیگر موارد و دلایل استفاده از این تجهیزات هستند. به‌ طور کلی علت اصلی استفاده از این تجهیزات، پیشگیری کردن ورود و گاها خروج وسایل نقلیه غیر مجاز به یک محوطه است.

صحبت پایانی

در این مقاله به نکات زیادی در مورد راهبند های خودرویی اشاره شد.بنابراین، راهبندهای خودرویی، از ابزار های حفاظتی و ایجاد امنیت هستند که برای حفاظت از محیط و تردد در یک ساختمان، کنترل ترافیک و… از آن ها استفاده میشود. دارای انواع مختلفی هستند. از انواع گوناگون این محصولات از راهبندهای میله‌ای، بلاکر، ستونی، دستی میباشند.

امروزه از این سری از تجهیزات، که به‌ صورت خاصی برای محافظت از ساختمان ها و یا کنترل ترددها از ان ها استفاده میشود، راهبندها امکان اتصال به دوربین مدار بسته را دارند و هم چنین دارای دوربین های پلاکخوان هستند و پلاک ها ثبت میکنند.با استفاده از این دوربین ها، می‌توان به‌ صورت کاملا پشت سر هم، به ثبت و ضبط کردن تصاویر و فیلم‌برداری ان ها اقدام کرد.همچنین امکان کنترل کردن تردد و اجازه و فرمان باز و بسته شدن راهبندها از طریق اتصال به سیستم های برد بلند و برد کوتاه و هم چنین سیستم های بیومتریک امکان پذیر است.

از همه مهمتر امکان گزارش گیری و کاررایی و تردد ها از طریق نرم افزار امکان پذیر می باشد.از طریق استفاده از این سیستم‌ها، میتوان تصویری را از صورت راننده و سرنشینان به‌ صورت واضح ثبت کرد و‌ در صورت پیش امدن هرگونه مشکل و پیشامدی می‌توان از طریق ان تصاویر و فیلم‌ها و پلاک های ضبط و ثبت‌شده کارهای لازم را انجام داد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.