راهبند

فهرست مطالب

راهبند

به تجهیزاتی که به صورت افقی روی یه پایه قرار گرفتن و یه ارتفاع مشخصی از زمین دارن  راهبند گفته میشه و از اون برای کنترل عبور و مرور ورودی مکانای مختلف استفاده میشه. اگه به فکر مدیریت و حفظ ایمنی پارکینگ خودتون هستین باید از سیستمای حفاظتی و امنیتی پارکینگ مثل: راهبند و سیستم کنترل تردد استفاده کنید.

بوسیله دستگاه راهبند که در ورودی و خروجی پارکینگ نصب میشه میتونیم ترددهارو محدود یا چک کنیم تا فقط افراد مجاز، اجازه ورود به ساختمون رو داشته باشن.

راهبند-های-مناسب-پارکینگ

از این دستگاه در مکانای مختلف مثل: پارکینگای عمومی و اختصاصی، هتلها، فروشگاهها و بزرگراهها استفاده میکنن. استفاده از مدلای جدید اتوماتیک به جای محافظای سنتی و قدیمی مقرون به صرفه‌ است. برای آسیب نرسیدن به اتومبیل و افراد در راهبند سنسور تشخیص مانع تعبیه شده و در صورت برخورد احتمالی وسیله نقلیه به بوم مکانیزم توقف بوم فعال میشه

وقتی اتومبیل به راهبند نزدیک ‌میشه، بوم به صورت افقی،  ورودی رو مسدود میکنه، اما اگه نگهبان تشخیص بده که شخص اجازه ورود به محوطه رو داره دکمه دستی  رو فشار میده و بوم به صورت عمودی بالا میره تا اتومبیل وارد بشه. برای انجام مراحل فوق به صورت اتوماتیک میتوان سیستم تشخیص پلاک را به راهبند متصل نمود تا تموم کارایی که گفتیم به صورت اتوماتیک انجام بشه.

قیمت راهبند

راهبندها قیمت های متفاوتی دارند که این قیمت تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار میگیرد. در ادامه به بررسی عوامل موثر بر قیمت راهبند ها می پردازیم.

راهبند اهرمی
راهبند ستونی 11
راهبند زنجیری

عوامل موثر بر قیمت راهبند

یکی از موثرترین عواملی که بر قیمت راهبند تاثیر میگذارد کیفیت و نوع راهبند است. راهبندها در انواع مختلفی در دسترس هستند که هریک از آن ها معمولا قیمت متفاوتی دارد. به عنوان مثال راهبند اتوماتیک قیمت های بالاتری نسبت به راهبند دستی دارد. همچنین اندازه فیزیکی راهبند میتواند بر قیمت آن تاثیرگذار باشد. راهبندهای بزرگتر و قدرتمند تر معمولا قیمت بیشتری دارند. استفاده از مواد با کیفیت بالا و مکانیزم های پیچیده نیز میتواند قیمت راهبند را افزایش دهد.

عوامل فنی نیز از دیگر موارد تاثیر گذار در قیمت راهبند است. به عنوان مثال قابلیت های اضافی مانند پشتیبانی از سیستم های هوشمند و اتصال به شبکه های دیگر میتواند قیمت راهبند را افزایش دهد. همچنین استفاده از فناوری های پیشرفته تر مثل  استفاده از سنسور های خاص و سیستم های کنترل هوشمند میتواند موجب افزایش قیمت راهبند گردد.

از سوی دیگر راهبند ها بر اساس مواد مورد استفاده در ساخت آن ها نیز قیمت گذاری میشوند. برخی از موادی که ممکن است بر روی قیمت تاثیر گذار باشند شامل فولاد، آلومینیوم و پلاستیک است. هزینه تامین این مواد و تاثیر احتمالی آن ها بر قیمت نهایی راهبند نمیتواند نادیده گرفته شود.

عوامل کاربردی نیز از جمله پارامترهای موثر بر قیمت راهبند ها هستند. این عوامل شامل هزینه نصب و راه اندازی، نگهداری و تعمیرات و همچنین میزان مصرف انرژی توسط راهبند میشوند.  هزینه های مربوط به این عوامل و تفاوت های آن ها بین انواع مختلف راهبند ها میتواند تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی داشته باشد.

شرایط رقابتی در بازار از جمله عوامل مهمی است که میتواند قیمت را تحت تاثیر قرار دهد. شرایط رقابتی در بازار راهبندها یکی از موضوعات مهم در صنعت راهبند است. هر روزه این صنعت با چالش ها و تحولات جدیدی مواجه میشود که تاثیر فراوانی بر شرایط رقابتی و قیمت راهبند ها دارد.

با توجه به رشد روز افزون صنعت راهبند، رقابت بین شرکت ها بیش از پیش فزونی یافته و این رقابت در این صنعت به دلیل وجود شرکت های بزرگی است که همواره به دنبال نوآوری و بهبود محصولات و خدمات خود هستند. علاوه بر این ورود شرکت های جدید به بازار و توسعه فناوری های جدید موجب شده تا رقابت بین شرکت ها به یک سطح جدید ارتقاء یابد.

این وضعیت باعث متغیر بودن قیمت ها شده است. در نهایت شرایط بازار نیز میتواند بر قیمت راهبند تاثیرگذار باشد. نوسانات قیمت مواد اولیه، تحولات در صنعت ساخت و تبلیغات و فروش تخصصی نیز میتواند موجب تغییر در قیمت راهبند ها شود. بررسی عوامل موثر بر قیمت راهبند ها نشان میدهد که متغیر های مختلفی میتوانند بر روی قیمت تجهیزات تاثیر گذار باشند که بیانگر پیچیدگی در فرآیند قیمت گذاری آنها است.

انواع راهبند

راهبند ها بر اساس کارایی و عملکرد به دسته های مختلفی تقسیم میشوند. در واقع ماهیت کارکردی هر راهبند با راهبند دیگر متفاوت است. اصلی ترین راهبند های موجود در بازار شامل راهبند دفنی، بازویی، تلسکوپی، هیدرولیکی، ستونی، زنجیری، پارکینگ دستی، آکاردئونی و … میباشد.

فروش و نصب انواع راهبند

در دنیای پیشرفته و پر از فعالیت های روزمره، امنیت و دسترسی آسان به مکان های مختلف از جمله مواردی است که برای هر شخص حائز اهمیت است. راهبند ها به عنوان یکی از ابزارهای امنیتی و دسترسی محدود به محوطه های خصوصی و عمومی، نقش بسیار موثری در افزایش امنیت و راحتی فراهم می کنند.

فروش و نصب راهبند ها به عنوان یکی از خدمات ما، با هدف ایجاد زندگی راحت تر و امن تر برای مشتریان عزیز صورت می گیرد.  گروه صنعتی بام بین با داشتن تیمی مجرب و کارآزموده در زمینه فروش و نصب راهبند های متنوع، همواره در تلاش است تا نیازهای شما را در این زمینه برآورده کند. راهبند ها به شکل های مختلفی مثل راهبند برقی، راهبند اتوماتیک، راهبند پارکینگی و راهبند فلزی وجود دارند.

هر یک از این راهبند ها ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی دارند که متناسب با نیازهای شما قابل انتخاب می باشند. استفاده از راهبند ها به شما امکان می دهد تا به راحتی و با کمترین زمان ممکن به محل هدف خود دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، با نصب راهبند می توانید از امنیت بیشتری نیز برخوردار شوید، زیرا این دستگاه ها از طریق قفل کردن و محدود نمودن دسترسی به محوطه، از ورود افراد غیرمجاز جلوگیری می کنند. با انتخاب ما برای خرید و نصب راهبند، شما به یک تیم حرفه ای و متعهد دست خواهید یافت.

ما با بهره گیری از تجربه و دانش فنی خود، هدف خود را در ارائه خدمات با کیفیت بالا و رضایت مشتری قرار داده ایم. اگر به دنبال راهکاری موثر برای افزایش امنیت و راحتی خود هستید، کافیست با ما تماس بگیرید. تیم فروش و نصب راهبند آماده است تا شما را در این زمینه راهنمایی کند و بهترین راههای انتخاب و استفاده از راهبند را برای شما فراهم کند. با استفاده از راهبند، زندگیتان را آسان‌تر، امن‌تر و مطمئن‌تر کنید.

راهبند-ضد-انتحاری-(2)
راهبند تاشونده 12
راهبند-(12)

کاربرد و عملکرد انواع راهبند

راهبند ها به عنوان یکی از ابزارهای مهم در حوزه امنیت و دسترسی، نقش بسیار موثری در حفظ امنیت و راحتی محوطه های مختلف ایفا می‌کنند. این دستگاه با طراحی های متنوع و مجهز به قابلیت های خاص، در انواع محیط ها و نیازهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این محصول، محدود کردن دسترسی به محوطه های خصوصی و عمومی است.

با نصب آن، می‌توان به راحتی و با کنترل دسترسی، از ورود افراد غیرمجاز جلوگیری کرد. این امر به طور قابل توجهی به افزایش امنیت فضاهایی مانند پارکینگ ها، مجتمع های مسکونی، شرکت ها و سایر محل هایی که نیاز به محدود کردن دسترسی دارند، کمک می‌کند. علاوه بر این، راهبند ها در اماکن عمومی مثل بیمارستان ها، دانشگاه ها، فرودگاه ها و مراکز خرید نیز استفاده می‌شوند. با نصب راهبند در این اماکن، امکان کنترل و مدیریت تردد ورودی و خروجی افراد فراهم می‌شود، که در نتیجه باعث بهبود امنیت و سهولت در مدیریت می‌شود. عملکرد راهبند ها نیز بسیار ساده و قابل فهم است.

با استفاده از سیستم های اتوماتیک، راهبند ها به صورت خودکار باز و بسته می‌شوند. این سیستم ها می‌توانند با استفاده از کنترل از راه دور یا سیستم های حسگری به طور خودکار و بدون نیاز به دخالت انسانی عمل کنند. در نهایت، استفاده از راهبند ها به شما امکان می‌دهد تا به راحتی و با کمترین زمان ممکن به محل هدف خود دسترسی داشته باشید. همچنین، با بهره گیری از این ابزار امنیتی، از خیالی راحت و مطمئن درباره حفظ امنیت و اموال خود برخوردار خواهید بود.

به طور خلاصه، راهبند ها با کاربردها و عملکرد متنوع خود، در حوزه امنیت و دسترسی به محوطه های مختلف، نقش مهمی را ایفا می‌کنند. با توجه به کاربردها و عملکرد موثر آنها، نصب راهبند ها به عنوان یکی از اقدامات اساسی در جهت افزایش امنیت و راحتی محوطه ها و مکان های مختلف، توصیه می‌شود.

راهبند اتوماتیک
بالابر آکاردئونی
راهبند پارکینگ4

راهبند دفنی

این مدل همانطور که از نامش پیداست زیر زمین دفن میشود و موقع فعال شدن تا ارتفاع 50 الی 100سانتی متر نسبت به سطح زمین بالا می آید و شامل راهبندهای بلوکر، ستونی و نیزه ای میباشد که مدل ستونی بیشترین استفاده را دارد. این نوع راهبند ها با نام های کف خواب، زمینی و یا ضدتروریستی معروف هستند. که معمولا در ورودی سازمان های حساس در کشور استفاده میشوند. متریال استفاده شده در این راهبند ها از جنس فولاد بسیار قوی بوده که مانند سدی محکم در برابر خودروهای سبک و سنگین قرار میگیرد و منجر به تخریب و توقف خودرو میشود.

راهبند بازویی یا میله ای

این نوع راهبندها که با نام های راهبند بالابر، میله ای، بوم دار، و راهبند نگهبانی شناخته میشوند بیشترین کاربرد را در مکان هایی با ورودی و خروجی سریع دارند چرا که سرعت عملکرد این دسته از راهبندها بالاست و از 2 ثانیه تا 20 ثانیه بر اساس سرعت عملکرد دستگاه متغیر است. این نوع راه بند ها به دو دسته ساده و تاشو تقسیم میشوند. مدل ساده برای محوطه های باز که محدودیت ارتفاع ندارند استفاده میشود و مدل تاشو 90 یا 180 درجه در محیط هایی که محدودیت ارتفاع دارند کارکرد دارد.

راهبند ستونی 11
راهبند اهرمی
راهبند آکاردئونی
راهبند اتوماتیک

راهبند تلسکوپی

بیشترین شباهت را به راهبند های بازویی دارد. با این تفاوت که در راهبند های تلسکوپی یک میله قابل تنظیم وجود دارد که از الومینیوم ساخته شده و میتوان بین 2 تا 6 متر بسته به نوع دستگاه و شرکت سازنده آن را تنظیم کرد. این نوع راهبند در مکان هایی مثل اورژانس، آتش نشانی و ساختمان مسکونی شلوغ استفاده می شود. راهبند های تلسکوپی به دو دسته اتوماتیک و ساده تقسیم میشوند و شیوه عملکرد منحصر به فردی دارند. با اتصال به دستگاه های کنترل تردد میتوان با اثر انگشت، ID کارت و یا دوربین های پلاک خوان تردد وسایل نقلیه را در مکان های پر رفت و آمد کنترل کرد. از مزایای استفاده از این راهبند این است که دیگر به حضور نیروی انسانی نیازی نیست و موجب صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد.

راهبند آکاردئونی

با نام راهبند بازرسی شناخته میشود چرا که در ایست بازرسی ها و مکان های امنیتی بیشترین استفاده را دارد. این نوع راهبند به دلیل ظاهر ساده و زیبا با کارایی بالا و قابلیت نصب آسان  در فضاهای بازرسی و امنیتی بین جاده ای و گاها در انبار ها و مناطق تجاری و صنعتی کاربرد دارد.

اصولا راهبند آکاردئونی به صورت افقی بر روی یک پایه نصب شده و ارتفاع مشخصی از زمین دارد. همچنین راهبند سبب ایجاد منطقه مشخص و یا مسدود کردن یک مسیر می شود .خاصیت باز و بسته شدن به فاصله دلخواه دارد. و بسته به میزان خمیدگی اکاردئونی میتواند تا فواصل زیادی را پس از باز شدن پوشش دهد.

راهبند های دستی یا تشریفاتی

این نوع راهبند ها با توجه به نام آنها، دستی کنترل و نصب میشوند و ساختار ساده و ابتدایی دارند. غالبا با نام راهبند دستی تشریفاتی شناخته میشوند و در مکان هایی که صرفا برای نشان دادن محدوده راه و یا در مجالس، ادارات و مکان های دیدنی استفاده میشود. غالبا تشکیل شده از یک پایه فلزی و متصل کننده ای از جنس طناب یا پارچه میباشد.

پایه آن از جنس فلز کروم بوده و با توجه به این مورد که این فلز مقاومت بالایی دارد در مقابل ضربه و فشار مقاوم بوده همچنین لوله این محصول از استیل ساخته شده که زنگ نمی زند. از جمله قطعات دیگری که در این راهبند استفاده می شود طناب مورد استفاده در آن می باشد که در 2 مدل فوم و رشته ای (ایرانی و خارجی ) موجود است که با توجه به نیاز خود می توانید آن را انتخاب نمایید. 

 

راهبند فنسی

این نوع راهبند با ترکیب دقت در طراحی و قابلیت های امنیتی پیشرفته، به محیط‌هایی مانند محوطه های خصوصی، پارک ها، مجتمع‌های مسکونی و تجاری زیبایی و حفاظت می‌بخشد. یکی از ویژگی های برجسته راهبند فنسی، طراحی زیبا و منحصر به فرد آن است. با استفاده از مواد با کیفیت، طرح های خاص و زیبا، راهبند فنسی به تنهایی قادر است به محیطی جذابیت خاصی بدهد.

طرح های متنوعی که بر روی راهبند فنسی اعمال می‌شود، به کاربر انعطاف بیشتری در انتخاب طرح مورد نظر می‌دهد. علاوه بر ظاهر زیبا، راهبند فنسی با قابلیت های امنیتی مهمی نیز همراه است. از جمله این قابلیت ها می توان به سیستم های قفل گذاری پیشرفته، حسگرهای حرکتی، دوربین های مداربسته اشاره کرد. این امکانات امنیتی به راهبند فنسی اجازه می دهند تا از دسترسی غیرمجاز و تهدیدهای امنیتی محافظت کند و محیط را ایمن سازد.

راهبند دستی
راهبند فنسی
راهبند تسمه ای
راهبند نفررو

راهبند نفررو

راهبند نفررو از جمله دستگاه هایی است که به منظور حفاظت از امنیت شخصی و کنترل دسترسی در محیط‌های مختلف توسعه یافته است. این سیستم پیشرفته، با استفاده از ترکیبی از فناوری های بیومتریک، الکترونیک و اتوماسیون، قادر به شناسایی هویت افراد و مدیریت ورود و خروج آن‌ها می‌باشد. یکی از ویژگی‌های برجسته راهبند نفررو، قابلیت تشخیص بیومتریک است.

با استفاده از سنسورهای اثر انگشت، تشخیص چهره و شناسایی صدا، این سیستم قادر است هویت فرد را با دقت و صحت بالا تشخیص دهد. به این ترتیب، افرادی که دسترسی محدودی به محیط دارند، می‌توانند با استفاده از اطلاعات بیومتریک خود، به صورت سریع و آسان وارد و خارج شوند. علاوه بر تشخیص بیومتریک، راهبند نفررو دارای امکانات الکترونیکی پیشرفته دیگری نیز است.

این سیستم می‌تواند با استفاده از کارت های هوشمند، تگ های RFID و سیستم‌های اتصال به شبکه، اطلاعات حاکم بر دسترسی به محیط را مدیریت کند. همچنین، با استفاده از تکنولوژی اتوماسیون، راهبند نفررو قادر است به صورت خودکار درب‌ها را باز و بسته کند و عملکرد سیستم را بهبود بخشد.

راهبند تسمه ای

راهبند تسمه‌ای یکی از انواع راهبندها است که از تسمه به عنوان عامل حرکتی برای باز و بسته شدن استفاده می کند. این نوع راهبند، به دلیل ویژگی‌های خاص و کاربردهای متنوع، در محیط‌های مختلف از جمله پارکینگ‌ها، مجتمع‌های مسکونی، ورودی‌های شرکت‌ها، و مراکز تجاری استفاده می‌شود.

  1. ساختار تسمه: راهبند تسمه‌ای دارای یک تسمه پهن که از جنس مقاوم و مرغوب ساخته می‌شود است. این تسمه علاوه بر مقاومت، انعطاف‌پذیری بالا و عدم نیاز به نگهداری زیاد را فراهم می‌کند.
  2. حرکت صاف و بی‌صدا: استفاده از تسمه در راهبند باعث حرکت صاف و بی‌صدا می‌شود. این ویژگی مهم در محیط‌هایی که به آرامی و بدون ایجاد نویز نیاز دارند، مانند مجتمع‌های مسکونی یا محیط‌های کاری استفاده می‌شود.
  3. سرعت قابل تنظیم: راهبند تسمه‌ای دارای قابلیت تنظیم سرعت است. و این امکان را فراهم می نماید تا سرعت باز و بسته شدن را مطابق شرایط ترافیک و نیازهای محیط تنظیم کند.
  4. ایمنی بیشتر: تسمه به عنوان عامل حرکتی در راهبند، ایمنی بیشتری دارد. 

با بام بین هیچ محدودیتی ندارید.

با بام بین هیچ محدودیتی ندارید.

برای مشاوره و خرید بالابر با ما تماس بگیرید.

راهبند چه کاربردی دارد؟

راهبند محصولی برای کنترل ورود و خروج وسایل نقلیه می باشد که معمولا به ترددها سرعت می بخشد. راهبند ها به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم می شوند. در متن زیر کاربرد راهبند را برای شما توضیح می دهیم.

کنترل تردد مبادی ورودی و خروجی: از راهبند برای مدیریت تردد وسایل نقلیه و افراد در ورودی یک منطقه استفاده می‌شود. با تعبیه راهبند در ورودی و خروجی، می‌توان نظارت دقیقی روی تردد افراد و وسایل نقلیه داشت.

امنیت: راهبند به عنوان یک وسیله امنیتی برای کنترل ورود به مکان‌های خاص یا حفاظت از مناطق نظامی، اداری و یا مهم استفاده می‌شود.

پارکینگ‌ها: استفاده از راهبند در پارکینگ‌ها برای مدیریت تردد ورودی و خروجی و افزایش امنیت بوده و ضریب کنترل وسایل نقلیه را بالا میبرد. با ترکیب سیستم‌های هوشمند راهبند و سیستم‌های پرداخت اتوماتیک می توان فرآیند ورود و خروج ها را کنترل نموده و همچنین اگر ورود به پارکینگی دارای عوارض باشد می توان بدون فرآیند دستی این موضوع را کنترل و مدیریت نمود.

مدیریت دسترسی: این سیستم‌ها به مدیران اجازه مدیریت دقیق دسترسی افراد به یک محل را می‌دهند. از طریق کنترل راهبند، می‌توان افراد مجاز را تعیین کرد و جلوی عبور و مرور افراد غیرمجاز را گرفت.

کنترل تردد در محیط‌های صنعتی: در برخی از محیط‌های صنعتی، از راهبندها برای محدود نمودن و کنترل تردد در مسیرها یا دسترسی به ناحیه‌های خاص استفاده می‌شود.

کاربردهای نظامی: دستگاه‌های راهبند اغلب به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای کنترل دسترسی و مدیریت تردد در مناطق حساس و حائز اهمیت‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربردهای نظامی  راهبند به شرح زیر می‌باشد:

کنترل دسترسی به پایگاه‌ها و نواحی حساس: در پایگاه‌های نظامی و نواحی حساس، امنیت بسیار مهم می باشد بنابراین از راهبند به عنوان یک پارامتر امنیتی مهم استفاده می‌شود تا دسترسی به افراد و وسایل نقلیه را کنترل نموده و فقط افراد مجاز به ورود، به این نواحی دسترسی پیدا کنند.

مدیریت تردد در مترو و نمایشگاه: در نمایشگاه‌ها و سایر رویدادهای مشابه، راهبندها به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت تردد مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مکان ها اگر ورود و خروج منوط به پرداخت عوارض باشد می توان بوسیله راهبند ورود و خروج ها را کنترل نمود.

به صورت کلی در کاربردهای نظامی، راهبند با ایجاد یک لایه امنیتی فیزیکی و کنترل شده در نقاط مختلف، به تضمین امنیت و مدیریت بهتر تردد در مناطق حساس کمک می‌نماید.

راهنمای نصب راهبند

تفاوت انواع راهبند

تفاوت دستگاه راه بند هیدرولیکی و الکترومکانیکی در مکانیزم باز و بسته شدن آنها می باشد. راه بند الکترومکانیکی به وسیله چرخ دنده باز و بسته می شود در صورتی که مدل هیدرولیکی، سامانه محرکش متشکل از بلوک هیدروپمپ (پمپ روغن) و شیرهای هوا است. در مدل هیدرولیکی به علت عدم  استفاده  از چرخ دنده، در هنگام برخورد بوم آن با مانع، کمترین خسارت را وارد می‌کند.

استفاده از سیستم هیدرولیک می تواند تفاوت چشمگیری را در عملکرد مثبت راهبندها ایجاد کند. سیستم هیدرولیک کمک میکند که نیاز به سرویس های دوره ای کمتری داشته باشیم. نیاز به سرویس های دوره ای کمتر در سیستم های هیدرولیک به شرط استفاده از اجناس باکیفیت و مرغوب در مراحل ساخت آن می باشد.

از اصلی ترین مزایای مدل هیدرولیکی می‌توان به تردد نامحدود آن و  اشاره کرد. سیستم راه بند برای کنترل تردد در ورودی سازمان ها، ساختمان های پر رفت و آمد و مراکز تجاری برای ایجاد محدودیت در رفت و آمد تعبیه می شود. این سیستم ها امکان باز و بسته کردن مداوم به وسیله فرمان دستگاه کارت خوان، دوربین پلاک خوان، ریموت کنترل و سایر سیستم های کنترل تردد استاندارد را دارد.

انواع مدل های راهبند
دفنی
هیدرولیکی
آکاردئونی
پارکینگ دستی
ستونی
تلسکوپی
تاشونده
زنجیری
با بام بین هیچ محدودیتی ندارید.

برای مشاهده، خرید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بالابر می توانید به لینک رو به رو مراجعه کنید.

راهبند دفنی (ضد انتحاری، کف خواب یا رودبلاک) زمانی که نیاز به حفاظت و کنترل دقیق تردد در محیط‌های حساس و امنیتی مانند محوطه‌های نظامی، پادگان ها، سفارتخانه‌ها و مکان‌های خصوصی ویژه داریم، به کار می‌رود. این نوع محصول به صورت دفنی در زمین یا سطح جاده نصب می گردد و در وضعیت عدم استفاده به طور کامل در زمین مخفی می‌شود و در حالتی که نیاز به جلوگیری از ورود وسایل نقلیه داشته باشیم به صورت مانعی بزرگ و محکم راه را مسدود می نماید. 

ویژگی‌ها و کاربردهای راهبند دفنی:

ظاهر زیبا و کنترل شده: از آنجایی که راهبند دفنی در زمین نصب می شود زمانی که در حالت عدم استفاده قرار می گیرد ظاهری زیبا دارد و حتی وسایل نقلیه سبک و سنگین می توانند از روی راهبند تردد کنند و زمانی که در حالت استفاده می باشند می توان با رنگ آمیزی آن ظاهری زیبا را ایجاد کنیم.

امکانات امنیتی اضافه: این نوع راهبند دارای قابلیت‌های امنیتی مظاعفی مانند سیستم‌های شناسایی و کنترل دسترسی می باشد.

مقاومت در برابر شرایط محیطی: با توجه به اینکه جنس راهبند ضد انتحاری از فولاد بوده معمولاً ضدآب و مقاوم در برابر شرایط جوی و شرایط محیطی خاص می باشد.

سیستم‌های کنترل: اغلب راهبندهای دفنی دارای سیستم‌های کنترل پیشرفته‌ای هستند که می‌توانند توسط اپراتورها یا سیستم‌های اتوماتیک مدیریت شوند.

راهبند-ضد-انتحاری-(2)
راهبند دفنی
راهبند دفنی

راهبند هیدرولیک

راهبند هیدرولیکی یک نوع راهبند است که برای کنترل و مدیریت تردد در ورودی‌ها و خروجی‌های مختلف استفاده می شود. عملکرد این نوع سیستم بر اساس یک مکانیزم هیدرولیکی است. اجزاء متحرک بوسیله سیستم هیدرولیکی که شامل یک پمپ هیدرولیک، سیلندرها و دیگر اجزاء مرتبط می باشد به حرکت درمی‌آیند.

ویژگی‌ها و مزایای راهبند هیدرولیکی:

سرعت بالا و عملکرد مناسب: با توجه به سرعت بالا در راهبند هیدرولیکی، معمولاً دارای عملکرد سریعتر و مناسب تری نسبت به راهبندهای مکانیکی است.

امکان استفاده در محیط‌های سنگین: به علت استفاده از مکانیزم هیدرولیکی این نوع راهبند می‌تواند در محیط‌های سنگین و با تردد بالا به خوبی عمل کند.

امکان کنترل دقیق حرکت: سیستم هیدرولیکی این امکان را می دهد که حرکت راهبند با دقت و کنترل بالا صورت گیرد.

استفاده طولانی‌مدت و بدون صدا: راهبند هیدرولیکی به دلیل استفاده کم از قطعات مکانیکی و سیستم هیدرولیک که معمولاً کم صداست، قابلیت استفاده طولانی‌مدت را دارد و عمر بیشتری نسبت به بقیه راهبندها دارد.

عدم نیاز به کنده کاری عمیق در زمین: نصب راهبند هیدرولیکی معمولاً نیاز به حفر گودال بزرگ در زمین ندارد که این امر در برخی موارد می‌تواند مزیت محسوب شود.

امکان اتصال به سیستم‌های امنیتی: راهبند هیدرولیکی معمولاً امکان اتصال به سیستم‌های امنیتی مثل دوربین‌های پلاک خوان، سنسورها و سیستم‌های کنترل دسترسی را فراهم می‌کند.

راهبند اتوماتیک هیدرولیکی
راهبند اتوماتیک
راهبند اتوماتیک

راهبند آکاردئونی از جمله تجهیزاتی هستند که در مکان های پر تردد مانند مسیر های ورودی کارخانجات، مجتمع های مسکونی، پارکینگ های عمومی جهت کنترل عبور و مرور مورد استفاده قرار میگیرند. این نوع راهبند در شکل های مختلفی در بازار هستند که با توجه به نیاز، خریداری می شود.

مثلا برای مکانهایی که دارای دربهای ورودی بلند هستند راهبندهای بلند خریداری می شود و یا در مکانهایی که ورودی کوچکی دارند از راهبند های کوتاه استفاده می شود. در طراحی راهبند آکاردئونی شکل آکاردئون لحاظ شده است، که پاره‌های متحرک و به صورت چند لایه روی هم جدا یا تا می‌شوند.

ویژگی‌ها و مزایای راهبند آکاردئونی:

بهره گیری از فضای افقی کمتر: این نوع راهبند به دلیل طراحی تاشویی که دارند، نیاز به فضای افقی کمتری داشته و بدین رو در مکان‌هایی با محدودیت فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تحمل فشار باد: برخی از راهبندهای آکاردئونی دارای تحمل بالایی در مقابل فشار باد هستند که در مواجهه با باد و طوفان مقاومت زیادی از خود نشان می دهند.

مکانیزم تاشو در فرآیند جا به جایی: مکانیزم تاشو در حین حرکت این قابلیت را در این راهبند ایجاد می نماید که با سرعت بالا و بدون نیاز به فضای افقی زیاد باز و بسته شود.

سهولت در نصب و تعمیر: این نوع راهبند به دلیل ساختار ساده ای که د ارد، به طور کلی سهولت در نصب و تعمیر را فراهم می‌کند.

راهبند پارکینگ دستی
ایراد اصلی در راهبند دستی
خرید راهبند از سواد کوه

یکی از مشکلات اماکن شلوغ و پر ازدحام پارک وسایل نقلیه جلوی درب پارکینگ یا درب منازل و فروشگاه ها بدون اجازه می باشد که در این مواقع تردد  را غیر ممکن یا سخت می کند.  یکی از مشکلات اصلی آپارتمان نشینی، کسب و کار مغازه ها و فروشگاه ها پارک بی مورد خودروها در درب اصلی آنها می باشد که باعث ایجاد مزاحمت می شود اینجاست که استفاده از قفل پارکینگ دستی اهمیت زیادی پیدا می کند.

در واقع برای جلوگیری از پارک های بی مورد وسایل نقلیه رو به روی درب یا پل های منازل می توان از این نوع راهبند استفاده کرد. برای نصب قفل پارکینگ دستی باید پایه این دستگاه را به زمین پیچ و مهار کنید.

مشخصات فنی پارکینگ دستی: پارکینگ دستی دارای یک قفل فلزی بوده که می تواند از محل پارکینگ مراقبت نماید. جنس این نوع قفل دارای مقاومت خوبی در برابر ضربه و فشار می باشد و به راحتی خم نمی گردد. همچنین جنس بدنه آن مقاوم در برابر گرما و رطوبت و نور خورشید ، گرد و غبار و … بوده که سبب می شود آسیب کمتری ببیند و عمر بیشتری داشته باشد.

 

parking dastii
rahband parking dasti
راهبند پارکینگ دستی

راهبند ستونی

راهبند ستونی یکی از انواع راهبندها می باشد، راهبند ستونی یا همان راهبند استوانه ای شامل یک ستون عمودی است که از جنس فلز یا سایر مواد مقاوم ساخته شده است. این ستونها در قسمت وسط یا در کناره‌های ورودی یا خروجی یک محوطه قرار می‌گیرند و به کمک مکانیزم‌های مختلفی مانند موتورها، پمپ ها یا انرژی برق کار می کند.

راهبند ستونی برای کنترل تردد در محوطه‌های مختلف از جمله پارکینگ‌ها، محوطه‌های صنعتی، ورودی ساختمان‌ها، و سایر مکان‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد این نوع راهبند به این صورت است که ستون ها از محفظه خود از زیر زمین به بالا هدایت شده و بیرون می آیند و به صورت عمودی مانعی در ورودی ایجاد می کنند.

rahbande sotoni
rahband-sotoniii
rahbande sotoni2

راهبند تلسکوپی پروفیلی از جنس آلومینیوم است که به صورت کشویی با طول 2 الی 6 متر و دارای قابلیت مسدود نمودن یک مسیر را دارد. این مدل راهبند برای مکان هایی که محدودیت فضا نداشته باشد، مناسب می باشد، به طوری که برای تعبیه آنها، ارتفاعی برابر 7 متر به صورت عمودی نیاز می‌باشد.

این نوع راهبند از جنس آلومینیوم مقاوم بوده که روکش رنگ آن از دو رنگ نارنجی و سفید استفاده شده که ضد آب و گرد و غبار می باشد. این نوع راهبند حدود 10 کیلوگرم وزن  دارد.

از نکات بسیار مهم در ساخت  این مدل این است که باید نسبتا سبک باشد تا گشتاور و استهلاک زیادی ایجاد ننماید، دارای استحکام بیش از حد نباشد که در اثر تصادف و برخورد وسیله نقلیه با آن، بازوی راهبند به راحتی بشکند و آسیبی به راهبند وارد نشود. همچنین استحکام ضعیفی نداشته باشد تا در ابتدا و انتهای مسیر حرکتی خود، حالت دورانی به خود نگیرد.

راهبند تلسکوپی
راهبند تلسکوپی1
راهبند تلسکوپی3

راهبند تاشونده یا تاشو

راهبند تاشونده یکی از مدل های شناخته شده راهبند است که به آن راهبند میله‌ای نیز گفته می‌شود. این نوع راهبند، مسیر را به‌وسیله‌ی یک میله که به شکل عمودی حرکت می‌کند باز و بسته کرده و اصلی‌ترین کاربرد آن ها در پارکینگ‌ها، کنترل ترافیک و عبور و مرور  است. عملکرد راهبند تاشونده به ‌صورت اتوماتیک می باشد.

اجزاء تشکیل‌دهنده‌ی اصلی این مدل:

  • موتور
  • برد
  • میله
  • سیستم حرکتی شامل یک دستگاه گیربکس، اهرم‌ها، لوازم جانبی، یراق  و فنرها

نحوه عملکرد راهبند تاشونده:

برد این مدل، وظیفه‌ی دریافت و ارسال پیام الکترونیکی (که حاوی دستور باز و بسته شدن است) راهبند را بر عهده دارد. سپس پیام به موتور راهبند ارسال شده و موتور نیز با چرخش قطعات، نیروی الکتریکی را با به‌حرکت درآوردن سیستم محرکه به نیروی مکانیکی یا حرکتی تبدیل می‌کند. سیستم حرکتی نیز طی مکانیزمی، نیرو را به میله منتقل کرده و آن را در جهت موردنظر حرکت می‌دهد.

 

راهبند تاشونده
راهبند تاشونده
راهبند تاشونده

راهبند زنجیری

راهبند زنجیری یک نوع راهبند بوده که با داشتن کارایی بسیار مناسب ، قیمت نازلی داشته و می توان از این سیستم در ورودی اماکن پر تردد استفاده نمود. مدل زنجیری راهبند بام بین در مکان هایی تعبیه می شود که بخواهیم فضای ورودی را به طور کامل مسدود نماییم. زنجیر این مدل راهبند به وسیله موتور داخلی حرکت می کند و وقتی به پایین حرکت می کند به داخل شیاری جمع شده که نصابان قبلا آن را روی زمین ایجاد نموداند تا ردی از آن مشخص نشود. حرکت زنجیر این مدل از راهبند می تواند بوسیله یک ریموت از راه دور توسط اپراتور دستگاه کنترل، باز و بسته می شود.

راهبند زنجیری
راهبند زنجیری
راهبند زنجیری

راهبند بولارد

راهبند بولارد یا بولارد یک نوع از راهبندهاست که به صورت عمودی از سطح زمین برخاسته و قابلیت انحراف یا جابجایی دارد. این بولاردها اغلب از جنس فلز مقاوم و محکم ساخته شده‌اند و می‌توانند به وسیله یک مکانیزم یا دستگاه کنترلی به سرعت به سطح زمین بیایند و به صورت عمودی قرار گیرند.

استفاده از بولاردها برای کنترل تردد ورودی و خروجی افراد یا وسایل نقلیه در محیط‌های مختلفی از جمله محوطه‌های شهری، میدان‌ها، پارکینگ‌ها و حتی محل‌های حفاظتی امنیتی معمول است. زمانی که بولارد بالا است، افراد و وسایل نقلیه قادر به عبور از مسیر مشخص شده هستند. اما زمانی که بولارد به سطح زمین فشار داده می‌شود، این امکان از بین می‌رود و دسترسی به محل مسدود می‌شود.

راهبند بام بین
راهبند-چه-کاربردی-دارد

نحوه انتخاب راهبند اتوماتیک براساس نوع کاربرد :

مدل اتوماتیک به انواع متفاوتی تقسیم می شوند که که از این انواع می توان به مواردی اشاره کرد که عبارتند از :

بازویی
ستونی(بولارد)
بلوکر
نیزه ای
کشویی
نفررو

تجهیزاتی که از ورود و خروج تمام ماشین آلات جلوگیری نماید، راهبند اتوماتیک نام دارند. در صورتی که نگهبان اجازه دهد می تواند با ریموت راهبند را باز یا بسته نماید و رفت و آمدها و تردد ها را ساماندهی کند.

انواع راهبند اتوماتیک دارای تجهیزاتی هستند که به صورت افقی به یک پایه وصل می شوند و دارای یک فاصله معین از سطح زمین می باشند. از این راه بند ها می توان در اماکن پر تردد مثل مسیر ورودی  به ادارات، کارخانه ها، پاساژ ها، ایستگاه های راه آهن، مجتمع های مسکونی بزرگ، عوارضی جاده، پارکینگ عمومی، کنترل ترافیک و ارگان های اداری  استفاده کرد.

راهبندهای اتوماتیک به دو دسته راه بند افقی و راهبند عمودی  تقسیم می شوند. راهبند اتوماتیک در اندازه های  گوناگونی وجود دارد که ارتفاع کلی آن ها حدو  یک متر از زمین است. کاربرد سیستم راهبند اتوماتیک اکثرا  برای كنترل تردد در ورودی سازمان‌ها، ساختمان‌های پر تردد و مراکز تجاری می باشد و اين سيستم‌ها قابليت باز و بسته شدن به صورت مداوم، با دستگاه كارت خوان، دوربين پلاك خوان، ريموت كنترل و ديگر سيستم‌هاي كنترل تردد استاندارد را خواهد داشت.

 راهبند آکاردئونی
راهبند بام بین

راهبند آکاردئونی یک نوع راهبند است که در هنگام باز شدن، به صورت آکاردئون (مشابه ساختار یک ساز آکاردئون موسیقی) از طرفین باز می‌شود. این نوع راهبند معمولاً از لوله‌های فلزی یا پروفیل‌های آلومینیومی تشکیل شده است که به یکدیگر متصل شده اند و از همدیگر باز می‌شوند. راهبند آکاردئونی مزایایی نظیر صرفه‌جویی در فضا، نصب و نگهداری آسان، سرعت در باز و بسته شدن، و امکان تنظیم طول دارد.

این نوع راهبند به خوبی در محیط‌های مختلفی مانند ورودی‌های پارکینگ‌ها، ورودی ساختمان‌ها، و محوطه‌های صنعتی قابل استفاده است. تنظیم طول این نوع راهبند کاملاً دستی بوده و توسط نگهبان انجام می شود. در حالت بسته، راهبند آکاردئونی به صورت متراکم شده و جمع می شود، و در حالت باز، بخش‌های مختلف آن به صورت تکه تکه از یکدیگر جدا شده و طول آن افزایش می‌یابد تا به طول مد نظر برسیم. مدل آکاردئونی با نام راهبند کشویی هم شناخته می شود و این نام گذاری به دلیل امکان باز و بسته شدن آن می باشد. همچنین این نوع راه بند با نام دیگر راه بند ریلی معرفی می گردد.

به طور کلی می توان ویژگی های مدل آکاردئونی را اینطور خلاصه کرد

صرفه جویی در فضا، نیاز به فضای زیادی برای نگهداری ندارد

قابلیت تنظیم طول، به هر متراژی که بخواهیم می توان آن را باز و بسته کرد

استفاده گسترده، برای هر مکانی می توان از آن استفاده کرد

سرعت در باز و بسته شدن، به سرعت میتوان این راهبند را باز و بسته کرد

نصب و نگهداری آسان، برای نصب و نگهداری آن هیچ تخصصی لازم نیست

مقاومت و پایداری، در برابر انواع شرایط جوی مقاوم و مستحکم است

راهبند اتوماتیک پارکینگ

قبل از ساخت و عرضه راهبند به بازار، برای اینکه ورود و خروج وسایل نقلیه به پارکینگ را کنترل کنند، از زنجیر و موانع پلاستیکی استفاده می‌کردند، اما امروزه انواع راهبند اتوماتیک پارگینگ وارد بازار شده است که از آنها برای مسدود کردن مبادی ورودی پارکینگ‌ها استفاده می‌شود.

توجه داشته باشید که انتخاب راه بند پارکینگ با توجه به نوع پارکینگ و همچنین بودجه قابل تغییر است.  

راهبند بام بین
راهبند-تاشونده

راهبند اتوماتیک پارکینگ،تجهیزاتی در ابتدای ورودی‌های مختلف تعبیه شده که کنترل تردد وسایل نقلیه را به عهده دارد. امروزه در بسیاری از مجموعه‌های اداری، تجاری، امنیتی و …از راهبند مخصوص پارکینگ استفاده می‌شود.

این نوع مدل های مختلفی دارد و رایج ترین مدلهای آن ها اهرمی، تاشو، تلسکوپی و بولارد است. راهبند مخصوص پارکینگ به دو شکل دستی و اتوماتیک وجود دارد. نسل راه بندهای دستی، تقریباً از بین رفته و فقط در موارد خاص از آن ها استفاده می‌شود.

اما در مقابل، نوع برقی یا اتوماتیک در بسیاری از ساختمان‌ها و پارکینگ‌ها به جهت کنترل تردد وسایل نقلیه استفاده می گردد و در شکل‌های گوناگونی ساخته می شوند. این راهبندها به نوعی سیستم کنترل تردد هستند که برای افزایش امنیت و تسهیل نظارت بر رفت و آمد وسایل نقلیه از آن‌ها استفاده می‌شود.

راهبند بلوکر

راهبند بلوکر یک نوع راه بند است که برای مسدود کردن مسیر و تردد غیرمجاز خودروها با سرعت زیاد و جلوگیری از ورود خودروهای انتحاری استفاده می‌شود. این راه بندها معمولاً در محیط‌های نظامی و فوق امنیتی مانند سفارتخانه ها، فرودگاه ها، پالایشگاه‌ها، ارگان‌ها و ادارات، پادگان‌های ارتش و … استفاده می‌شوند.

 

راهبند بازویی شکل

متشکل از یک موتور گیربکس است که با سرعت بسیار بالایی باز و بسته شده  و تحت عنوان یک مدل پر طرفدار در پارکینگ های طبقاتی و ادارات دولتی استفاده می گردد.

 با توجه به نوع ساخت و شکل ظاهریشان در مدلهای متفاوتی از جمله موارد زیر تولید می گردند: میله ای یا بازویی (متداول ترین نوع راهبند)، ستونی، دفنی، زنجیری، تایر کیلر و مدل بازویی که در موقع بسته شدن زاویه 0 درجه نسبت به افق پیدا میکنند. در زمان باز شدن راه بند نسبت به افق زاویه 90 درجه پیدا می نمایند. 

راهبند بازویی دارای دو دسته سیستم است:
راهبند با سیستم الکترومکانیک
راهبند با سیستم الکتروهیدرولیک

راهبند الکترومکانیک

این راهبند با ترکیب عناصر الکتریکی و مکانیکی قادر است تا درب ها را با دقت و سرعت کنترل کند. عملکرد آن بر پایه استفاده از موتورهای الکتریکی، سنسورها و کنترل کننده های الکترونیک استوار است. راهبند الکترومکانیک در مکانهایی مانند پارکینگ ها، ساختمان های تجاری و صنعتی، ورودی محوطه ها و دیگر مکان هایی که نیاز به کنترل دسترسی دارند استفاده می گردد. این سیستم همچنین از نظر امنیتی بسیار موثر است و به سادگی می تواند جلوی ورود افراد غیر مجاز را بگیرد.

راهبند بازویی الکترومکانیک

راهبند بازویی الکترومکانیک رایج ترین نوع راهبند است که از یک ستون عمودی کوتاه، یک اهرم یا بوم بلند افقی تشکیل شده است. این راهبندها کاربرد بالا و قیمت مناسبی دارند. از نظر تامین امنیت و نظارت بر رفت و آمدها، در ساختمانها و مجتمع ها جزء راهبندهای رایج هستند.

راهبندهای دستی که در گذشته از آن ها استفاده می شد، در حال حاضر کاربردهای چندانی نداشته و راهبندهای برقی و اتوماتیک جای آن ها را گرفته اند. عملکرد این راهبندها به شکلی است که یک ناظر یا نگهبان  آن را با فشردن یک دکمه حرکت داده، و به سمت بالا و پایین حرکت می کند.

راهبند بام بین
راهبند با سیستم الکترومکانیک

راهبند الکتروهیدرولیکی

این دستگاه را می توان به عنوان یک سیستم پیشرفته و قدرتمند در صنعت معرفی کرد. این سیستم از تکنولوژی هیدرولیکی و الکتریکی استفاده می کند تا قابلیت کنترل دقیق و قدرتمندی را به عنوان راهبند ارائه دهد. با استفاده از موتورهای هیدرولیکی و سیستم های کنترل الکترونیکی، این دستگاه قادر به باز کردن درب ها و دروازه ها با سرعت بالا می باشد.

راهبند بازویی الکتروهیدرولیک

راهبند پارکینگ بازویی الکتروهیدرولیک با قابلیت بکارگیری در انواع پارکینگ های پر تردد با طول بازوی ۲ الی ۸ متر طراحی و تولید گردیده است. راهبند الکتروهیدرولیک با سرعت عملکرد قابل تنظیم و قابلیت اتصال به انواع تجهیزات کنترل تردد، زیبائی منحصر به فردی را در اختیار شما قرار داده است.

در راهبندهای پارکینگ با تردد بالا و نا محدود سیستم الکتروهیدرولیک بکارگرفته میشود تا از داغی دستگاه جلوگیری شده و در نتیجه عمر دستگاه بیشتر می شود.

سیستم هیدرولیک در تولید راهبند بسیار سودمند بوده، زیرا در مقایسه با راهبندهای الکترومکانیکی  اصطکاک قطعات کم شده و عمر دستگاه بالا می رود، همچنین نیاز به سرویس های دوره ای را به حداقل می رساند. از مزایای دیگر این سیستم بی صدا بودن دستگاه و سرعت و قدرت بالای آن است.

راهبند بام بین
راهبند-کنترل-تردد-برقی

اجزاء داخلی راهبند

این دستگاه از اجزای داخلی متعددی تشکیل شده است که همگی، بهبود عملکرد و قابلیت‌های پیشرفته را به این سیستم ارائه می‌دهند. در این اینجا، به بررسی اجزای داخلی راهبند خواهیم پرداخت و نقش هرکدام را در بهبود کارایی و امنیت آن مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سنسورها: یکی از اجزای کلیدی راهبند، سنسورها هستند. این سنسورها می‌توانند شامل سنسورهای اثر انگشت، سنسورهای چهره و سنسورهای صدا باشند. با استفاده از این سنسورها، راهبند قادر است هویت افراد را تشخیص داده و دسترسی آن‌ها را مدیریت کند.

سیستم‌های الکترونیکی: راهبند دارای سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته است که از طریق آن‌ها اطلاعات مربوط به هویت افراد و دسترسی آن‌ها به محیط را مدیریت می‌کند. این سیستم‌ها شامل کارت‌های هوشمند، تگ‌های RFID و سیستم‌های اتصال به شبکه می باشند.

موتورها و گیربکس‌ها: این اجزا برای حرکت بازوها استفاده می‌شوند و نقش مهمی در عملکرد صحیح راهبند ایفا می‌کنند.

باتری‌ها: برخی از راهبندها دارای باتری‌ هستند که در صورت قطع برق، امکان استفاده از سیستم را فراهم می‌کنند.

مدارهای الکترونیکی: مدارهای الکترونیکی در راهبند برای کنترل و مدیریت سیستم استفاده می‌شوند و نقش اساسی در عملکرد صحیح سیستم دارند.

صفحه نمایش: برخی از راهبندها دارای صفحه نمایش هستند که اطلاعات مربوط به عملکرد سیستم را نشان می‌دهند.

بدنه و قاب: بدنه و قاب راهبند از جنسهای مقاوم مانند فلز یا پلاستیک ساخته می‌شود و وظیفه حفاظت از اجزای داخلی و محافظت از سیستم را بر عهده دارد.

رابط قدرت و اهرم
موتور 220 متناوب یا 24 ولت مستقیم
مجموعه چرخ دنده ها
جعبه مدار
رابط اهرم راهبند
موتور راهبند
چرخ دنده راهبند
جعبه مدار راهبند
یونیت نگهدارنده بوم
اهرم بازویی
مدار کنترل فرمان
چراغ چشمک زن
نگهدارنده بوم راهبند
اهرم بازویی راهبند
مدار کنترل راهبند
چراغ چشمک زن راهبند
سنسور چشمی
ریموت
باطری
جعبه فلزی
سنسور چشمی راهبند
ریموت راهبند
باطری راهبند
باکس راهبند

راهبند زنجیری به نوعی از راه بندها گفته میشود که زنجیری  از دو طرف بین دو ستون بالا و پایین متصل شده است و باعث مسدود شدن مسیر تردد می شود. لازم به ذکر می باشد که نوع زنجیری دارای مزایا و البته معایبی نیز می باشد.

راهبند-زنجیری 13
راهبند زنجیری
راهبند بام بین

شرکت بامبین با هدف پژوهشهای صنعتی در زمینه های مکانیک الکترونیک و رباتیک با اخذ پروانه از پارک علم و فناوری و معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری فعالیت خور را آغاز نموده است.محصولاتی که تولید خود شرکت می‌باشند، قابلیت سفارشی سازی با توجه به نیاز شما وجود دارد.شرکت بامبین آمادگی این را دارد که در زمینه های بالابر، راهبند انواع خدمات و مشاوره را ارئه دهد.

اطلاعات تکمیلی درباره راهبند ها

 به نکات و موارد ذکر شده در زیر توجه ویژه داشته باشید:

  •  به عنوان ابزاری برای کنترل عبور و مرور ساختمان ها استفاده می گردد.
  •  از جمله تجهیزاتی می باشد که با بهره گیری از آن می توان تردد وسایل نقلیه را به شکل کامل و دقیق کنترل نمود.
  • راه بند های برقی یا اتوماتیک بیشترین کاربرد را برای پارکینگ های عمومی پر تردد دارا می باشند و می تواند به دستگاه های کنترل تردد نیز متصل شوند.

نحوه انتخاب راهبند مناسب برای پارکینگ

در انتخاب نوع راهنبد در زمان خرید به نکاتی باید توجه کرد که بسیار مهم است:

  1. باید به اندازه و طول بازو یا میله راهبند اتوماتیک دقت داشته باشید.
  2. تعداد تردد ها در شبانه روز که همان میزان ورود و خروج خودروها در نظر گرفته شود.
  3. میزان سرعت حرکت و باز شدن بوم راهبند به دقت در نظر گرفته شود.
  4. به ولتاژ تغذیه باید توجه ویژه داشت.
  5. به میزان قدرت موتور و گشتاور راهبند اتوماتیک توجه داشته باشید.
  6. به کلید باز کردن قفل دستی و باتری پشتیبان در حالت خودکار راهبند بدون برق توجه داشته باشید.

 

در خرید راهبند باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در زمان خرید باید توجه کرد که هدف از خرید راه بند چیست و به چه میزان فضایی نیاز است.در نتیجه خرید راهبند کار سخت و پیچیده ای نخواهد بود و با آگاهی از ویژگی های هر مدل  و کاربرد های هر یک می توانید با توجه به نیاز خود، راهبند را انتخاب کرده و خریداری نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت بام بین مراجعه کنید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت بام بین مراجعه کنید و با کارشناسان ما مشورت کنید.

 به طور کلی برای کنترل و مدیریت ترافیک و دسترسی در مکان ‌های مختلف استفاده می ‌شوند.

استفاده از مدلهای پارکینگ برای کنترل و مدیریت ورود و خروج خودروها در پارکینگ‌ها، مجتمع‌های مسکونی و تجاری بسیار رایج است.

این نوع  برای جلوگیری از ورود تجهیزات سنگین مانند کامیون ‌ها و ماشین ‌آلات سنگین به مناطق خاص مانند پروژه ‌های ساختمانی، معادن و صنایع استفاده می ‌شوند.

در محیط ‌های صنعتی،  برای جدا کردن و کنترل جریان افراد و وسایل نقلیه در مناطق خطرناک، ناحیه‌ های محدود یا مناطقی با استفاده از سیستم ‌های اتوماتیک استفاده می ‌شوند.

  1. اندازه و ابعاد: اندازه و ابعاد بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. راهبندها با اندازه و قطر متفاوت در دسترس هستند و راهبندهای بزرگتر ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.
  2. خصوصیات فنی: خصوصیات فنی مانند قدرت، سرعت عمل، دقت و عمر مفید  نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. راهبندهایی با خصوصیات پیشرفته و بهبود یافته معمولاً هزینه بیشتری دارند.

بله ما سعی کردیم طوری دستگاه رو طراحی کنیم که افراد تاسیسات به راحتی آن را نصب کنند و بتوانند سرویس کنند

هزینه ‌های نصب و آماده ‌سازی  نیز می‌تواند بسته به شرایط مکانی، زمین، نیازهای برقی و… متغیر باشد. این شامل هزینه نصب مکانیکی، برقی و نصب سیستم‌ های کنترلی است.

راهبند های ترافیکی برای کنترل و هدایت ترافیک خودروها در خیابان ها، جاده‌ ها و تقاطع‌ های راه ‌آهن استفاده می ‌شوند. آن ها به عنوان نشانه‌ هایی برای توقف و حرکت خودروها و ساماندهی ترافیک استفاده می ‌شوند.

نوع و کیفیت موادی که در تولید انها استفاده می‌ شود نیز بر هزینه تأثیر می‌گذارد. استفاده از مواد با کیفیت بالا می‌تواند باعث افزایش هزینه شود.

برد دارای فیوز می باشد و در صورت نوسان برق فیوز مانع آسیب به برد می شود

ما در حال حاضر 5 مدل راهبند تولید می کنیم 1- الکترومکانیک پر تردد 2 – راهبند هیدرولیک 3 – راهبند زنجیری 4- راهبند بلوکر  5- راهبند ستونی

هم راهبند تک فاز داریم هم سه فاز

حداکثر 6 متر چون اگه بیشتر باشه استهلاک راهبند زیاد میشه

سه سال گارانتی و 15 سال خدمات پس از فروش

صفحه پلیت فابریک دستگاه رو در زمین قرار می دید و راهبند رو روی آن سوار می کنید و به برق متصل می  کنید

بله ما سعی کردیم طوری دستگاه رو طراحی کنیم که افراد تاسیسات به راحتی آن را نصب کنند و بتوانند سرویس کنند

اگه دستگاه چشمی داشته باشه که راهبند به سمت پایین حرکت نمی کند و اگر چشمی نداشته باشد بعد از کوچکترین برخورد دستگاه تشخیص می دهد که مانع زیر راهبند قرار دارد و به سمت بالا بر می گردد

عموما راهبند های بام بین تارنجی هستند ولی در صورت سفارش رنگ دلخواه نیز تولید می شود

بله روی بوم راهبند چراغ داریم

بله برد راهبند بام بین فول می باشد و قابلیت اتصال به پلاک خوان را دارد

راهبند زنجیری  تا 20 متر رو پوشش می دهد

بله به کشورهای امارات ، عراق ، افغانستان ، ارمنستان و… صادرات داشتیم و داریم

اگه با ماشین برخورد کنه فقط بوم راهبند آسیب می بینه و با کمترین هزینه قابل تعمیر می باشد

بیشتر برای مکانهای نظامی و حساس که احتمال خرابکاری و جود دارد مناسب هستند

راهبند ستونی برای مکانهایی که علاوه بر خودرو تردد افراد هم وجود دارد
اگه تا 50 سانتیمتر هم غرق اب باشد اتفاقی نمی افتد و مشکلی پیش نمی آید

بله به سیستم اتوماسیون تگ خوان به هر دو صورت آنلاین و آفلاین متصل می شود

هر دو راهبند خوب هستند و بسته به نیاز و محل مشتری پیشنهاد می گردد

اگر برق قطع بشه دستگاه دارای خلاص کن می باشد و با اهرم دستی هم قابل کارکردن هست

بله در صورت سفارش مشتری باطری بک آپ هم نصب می شود

هر دو مدل را داریم و بسته به تردد و محل نصب ، به مشتری پیشنهاد می گردد

محدودیتی در تعداد کنترل از راه دور نداریم

راهبند برای فضای باز طراحی شده و مشکلی ندارد

در مناطق گرمسیر قاعدتا همه لوازم گرم می کنند ولی قطعات طوری انتخاب شده اند که در مناطق گرمسیر آسیب نبینند

راهبند الکترومکانیک برای مناطق گرمسیر مناسب تر هستند

راهبند الکترومکانیک برای مناطق سردسیر مناسب تر هستند

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

    65 نظر


  • سلام مقاله عالی بود میشه در مورد انواع راهبند هم توضیح بدید من قصد خرید دارم و واقعا نیاز به کمک دارم

    • سلام ممنون خوشحالم که براتون مفید بوده در مورد انواع راهبند توی مطلب توضیح دادیم

  • بهترین در عملکرد و کارایی از نظر ظاهری فوق العاده واقعا از شرکت بامبین متشکرم

  • بهترین در عملکرد و کارایی از نظر ظاهری فوق العاده واقعا از شرکت بامبین متشکرم

  • سلام واقعا مقاله خوب و مفیدی بود😍🙏
    میشه راجب راهبند دستی ام توضیح بدید کنجکاو شدم

  • سلام و عرض خسته نباشید
    من میخوام راهبند پارکینگ بخرم میشه راهنماییم کنید🙏

  • سلام مرسی از سایت خوبتون واقعا مطالب خوبی رو به نمایش گذاشتید👌
    میشه راجب قیمت راهبند ها توضیح بدید

    • سلام وقتتون بخیر ممنون از نظرتون
      قیمت راهبند رو همکارانم برای شما ارسال میکنند

    • سلام باعث افتخاره که از محتوا راضی بودید ممنون از وقتی که برای ما گذاشتید قیمت راهبند رو همکارم در اسرع وقت برای شما ارسال میکنند

    • درود بر شما دوست عزیز
      راهبند در مکان های مختلفی استفاده میشه مثل: ورودی و خروجی پارکینگ ها و ساختمان ها برای کنترل تردد خودرو ها. محل هایی که نیاز به ممنوعیت عبور خودرو در ساعت های خاص یا شرایط خاص دارند.

    • راهبند معمولا یه موتور الکتریکی داره که با استفاده از یک سیستم کنترل میتونه راهبند رو باز و بسته کنه. این سیستم کنترل میتونه به صورت دستی یا اتوماتیک باشه. در حالت دستی یه نفر مسئول باز و بسته شدن راهبند هستش و توی حالت اتوماتیک به صورت خودکار این فرآیند انجام میشه

    • راهبند زنجیری برای کنترل و مدیریت ورود و خروج خودروها در پارکینگ استفاده می شه و با سیستم های کنترل دسترسی ارتباط میگیرن و با باز و بسته شدن زنجیر ورود و خروج ماشین ها رو کنترل می کنند.

    • راهبندآکاردئونی دارای این ویژگی ها است:
      قابلیت انعطاف و تغییر شکل بر اساس نیازهای فضا
      سرعت باز و بسته شدن بالا که با توجه به تردد مورد نیاز قابل تغییر می باشد
      قابلیت کنترل از راه دور با استفاده از سیستم های کنترل اتوماتیک
      امکان استفاده در محیط های داخلی و خارجی با مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف
      توانایی ادغام با سایر سیستم ها مثل دوربین های مداربسته و سیستم های کنترل دسترسی

    • راهبند انواع مختلفی داره:
      راهبند زنجیری
      راهبند ستونی
      راهبند بلوکر
      راهبند تاشونده

    • سلام برای استعلام قیمت راهبند ستونی میتونید با همکارانم در بخش فروش به شماره09107688050 تماس بگیرید

    • خیر برد دارای فیوز می باشد و اگر دچار نوسان برق شود مانع آسیب دیدن برد می شود

    • خیر اگه تا عمق 50 سانتی متری هم در آب غرق باشد اتفاقی نمی افتد و مشکلی برای موتور پیش نمی آید

    • سلام وقت شما بخیر از نظر میزان تردد هیچ تفاوتی نداره شما برای این حجم میتونید از یک راهبند ساده استفاده کنید

    • سلام وقت شما هم بخیر
      راهبند ستونی برای مکانهایی که علاوه بر خودرو تردد افراد هم وجود دارداستفاده میشود

    • اگه با ماشین برخورد کنه فقط بوم راهبند آسیب میبینه و با هزینه کم قابل تعمیر است

    • سلام وقت شما هم بخیر
      بله به کشورهای امارات، عراق، افغانستان، ارمنستان و… صادرات داشتیم و داریم.

    • راهبند های اتوماتیک کنترل دسترسی تخصصی تری را ارائه میدهند و همچنین محافظت بهتری دارند.

    • راهبند هیدرولیک با فشار روغن کار می کند و برای مکانهای با تردد بالا استفاده می شوند زیرا کمتر داغ می کنند ولی راهبند الکترومکانیک گیربکس مکانیکی دارد و برای مکانهایی با تردد کمتر استفاده می شود.

    • در صورتی که از راهبندهای 24 ولت و باطری پشتیبان استفاده کنیم در صورت قطع برق شهر راهبند ها هم کار میکنند ولی اگر از راهبندهای 220 ولت استفاده نماییم به خاطر عدم امکان نصب باطری باید با استفاده از کلید خلاص کن راهبند را باز و بسته نماییم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.